بهترین راه ها برای از بین بردن مگس فاضلاب

به گزارش هدا بلاگ، بهترین راه ها برای از بین بردن مگس فاضلاب؛ مگس فاضلاب که نامهای زیادی چون مگس توالت، پشه فاضلاب، پشه ریز توالت و حشره دستشویی دارد، یکی از حشرات آزار دهنده است که در دستشویی پیدا می گردد. این حشرات با اینکه مضراتی برای انسان ندارند، اما قطعاً دیدن تعداد بسیار زیادی از آنها در سرویس بهداشتی خوشایند نیست و دوست ندارید اطرافتان پر از این مگسهای ریز باشد. در ادامه به روشهایی طبیعی برای از بین بردن مگس فاضلاب می پردازیم.

بهترین راه ها برای از بین بردن مگس فاضلاب

خبرنگاران|مگس فاضلاب که نام های زیادی، چون مگس توالت، پشه فاضلاب، پشه ریز توالت و حشره دستشویی دارد، یکی از حشرات آزار دهنده است که در دستشویی پیدا می گردد. این حشرات با اینکه مضراتی برای انسان ندارند، اما قطعاً دیدن تعداد بسیار زیادی از آن ها در سرویس بهداشتی خوشایند نیست و دوست ندارید اطرافتان پر از این مگس های ریز باشد. در ادامه به روش هایی طبیعی برای از بین بردن مگس فاضلاب می پردازیم.

در مبارزه با آفت ها و حشرات مزاحم، نخستین راهی که به ذهن بسیاری می رسد استفاده از سموم و آفت کش های شیمیایی است. ولی استفاده از این سموم بهترین راه از بین بردن حشرات مزاحم نیست. چون خواه ناخواه مقداری از این سموم وارد ریه و بدن خود ما نیز می گردد. به علاوه، برخی از حشرات و آفت ها که در برابر این سموم مقاوم هستند زنده می مانند و پس از مدتی تکثیر می شوند و ازآن پس این سم ها بی اثر می شوند. بنابراین، همواره بهتر است که، برای از بین بردن آفت ها، از روش های بی ضرر و طبیعی استفاده کنیم. در ادامه بهترین راه از بین بردن مگس فاضلاب را بیان می کنیم و روش جلوگیری از هجوم این حشرهٔ مزاحم کوچک و، البته، آلوده را به خانه توضیح می دهیم.

مگس فاضلاب، همان طور که از نامش پیداست، در مجرای فاضلاب، تانک های آلوده و کثیف و خاکِ آلوده به فاضلاب زندگی می نماید. این حشره از مواد ارگانیک موجود در لوله ها تغذیه می نماید و اگر موقعیت و فرصت مناسب را پیدا کند، با رساندن خود به مکان هایی مانند سینک آشپزخانه و کف شور حمام، وارد خانه می گردد. البته این حشرات بی آزارند و نیش نمی زنند، ولی ازآنجاکه تعدادشان به سرعت افزایش می یابد و به شدت آلوده هستند، وجود آن ها در خانه آزاردهنده است.

معمولا این حشرات را در حال استراحت روی دیوار نزدیک دوش حمام یا در حال پرواز در اطراف سینک آشپزخانه می بینیم. مگس فاضلاب را به ویژه در اطراف سینک و دوش هایی که مدتی بی استفاده بوده اند (مثلا پس از تعطیلاتی طولانی) یا به ندرت استفاده می شوند می بینیم.

مگس فاضلاب حشرهٔ کوچکی است که اندازهٔ آن یک هشتم اینچ و حدودا هم اندازهٔ مگس میوه یا پشه است و، بنابراین، به راحتی می توان آن ها را باهم اشتباه گرفت. رنگ مگس فاضلاب خاکستری یا قهوه ای است و بال هایش روشن است و اگر این حشره را له کنیم، مادهٔ پودری شکلی از خود بر جا می گذارد. مگس فاضلاب حشره ای کُرک دار است که بدن و بال های آن با مو پوشیده شده است و ظاهری خزدار دارد. این حشرات را ازروی الگوی منحصربه فرد رگه های روی بال ها و الگوی پرواز نامنظم شان می توان شناخت.

اگر در آشپزخانه یا حمام، حشراتی با این ویژگی ها دیدید، احتمالا با مشکل مگس فاضلاب روبرو شده اید. البته باید سایر منابع مانند میوه های گندیده را نیز آنالیز کنید، زیرا ممکن است حشره ای که دیده اید آفتی دیگر باشد.

برای شناسایی محل ورود مگس فاضلاب به خانهٔ خود، تمام نقاطی را که فکر می کنید ممکن است مگس فاضلاب به وسیله آن ها وارد خانه شده باشد با نوارچسب های بی رنگ بپوشانید. این کار موجب جلوگیری از ورود دیگر مگس های فاضلاب به داخل خانه می گردد. علاوه برآن، مگس هایی که سعی می نمایند وارد خانه شوند روی نوارچسب می چسبند و به دام می افتند.

برای از بین بردن آن مگس های فاضلاب که قبلا وارد خانه شده اند نیز تله بگذارید. به این منظور، ظرفی را با مقادیر مساوی از شکر، آب و سرکهٔ سفید پر کنید و سپس 5 تا 10 قطره مایع ظرف شویی را به آن ترکیب بیفزایید. در طول شب یا به مدت یک هفته، ظرف را نزدیک سینک ظرف شویی یا کف شور حمام قرار دهید تا مگس های فاضلاب از بین بروند.

وقتی متوجه شدید که مگس های فاضلاب از کجا وارد خانه می شوند، همواره محل ورود آن ها را با نوارچسب یا درپوش فاضلاب بپوشانید. یک یا دو بار در روز نیز یک قابلمه آب جوش تهیه کنید، پوشش روی مجرای فاضلاب را بردارید و آب جوش را داخل آن بریزید. سپس دوباره مجرای فاضلاب را بپوشانید. ریختن آب جوش را یک یا دو بار در روز و به مدت، دست کم، یک هفته ادامه دهید تا مگس های فاضلاب کاملا از بین بروند.

همان طور که گفتیم، مگس فاضلاب از مواد ارگانیک موجود در لوله ها تغذیه می نماید و، بنابراین، نخستین گام برای جلوگیری از به وجودآمدن این حشرات این است که مجاری فاضلاب را، با استفاده از مواد مناسب برای تمیزکردن لوله ها، تمیز و پاکیزه نگه داریم. برای نمونه، می توانیم به طور مرتب و با استفاده از مایع ظرف شویی یا سرکه و آب بسیار داغ، سینک و مجاری فاضلاب را تمیز کنیم.

علاوه بر تمیزکردن مرتب، برای جلوگیری از هجوم مگس های فاضلاب، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که نگذاریم هیچ آب راکدی در لوله های خانه وجود داشته باشد. گاهی این آب راکد در منحنی های لوله هایی وجود دارد که به ندرت استفاده می شوند؛ مانند لوله های فاضلاب حمام مهمان یا دستشویی حیاط که تقریبا هرگز از آن ها استفاده نمی کنیم. برای خارج کردن آب های راکد، تنها کافی است که یک بار در هفته و هر بار حدود یک دقیقه، در دوش ها یا مجاری فاضلابی که به ندرت استفاده می شوند، آب را به جریان بیندازیم. برای اطمینان بیشتر، می توانیم نصف پیمانه نمک و نصف پیمانه جوش شیرین را داخل مجرای فاضلاب بریزیم و سپس یک پیمانه سرکهٔ سفید را با فشار داخل مجرا بریزیم.

برای اینکه این کار را فراموش نکنیم، می توانیم آن را همراه یکی از کار های روتین و هفتگی خود (مانند آب دادن به گل ها یا تمیزکردن یخچال) انجام دهیم. با اجرای اقدامات پیشگیرانه مناسب و با کمی شانس، دیگر هرگز مگس های فاضلاب را در خانهٔ خود نخواهید دید و به طور کامل از شر این حشرات آلوده و مزاحم خلاص می شوید.

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که برای از بین بردن این مگسها مفید است. با سرکه می توانید از مواد شیمیایی که برای سلامتیان مضر است دست بکشید.

  • ابتدا حدود یک چهارم پیمانه سرکه درون لیوان یا ظرفی بریزید.
  • روی لیوان را با پلاستیکی بپوشانید.
  • پلاستیکی که روی لیوان سرکه گذاشتید را سوراخ کنید. حال آن را نزدیک لوله تخلیه فاضلاب بگذارید. بدین شکل لیوان سرکه شبیه به دام عمل نموده و پشه ها جذب آن می شوند، وارد سوراخ شده و در سرکه غرق می شوند.

استفاده از مایع سفید نماینده یکی دیگر از روشها مقابله است.

  • مایع سفید نماینده و آب را به نسبت یک به ده ترکیب کنید.
  • بگذارید این ترکیب چند ساعتی در لوله ها بماند.
  • سپس لوله ها را با آب سرد بشویید.

البته این روش به خوبی سرکه و جوش شیرین عمل ننموده و باعث تمیزی لوله ها نمی گردد، اما به نسبت روش خوبی است. چون هم پشه ها را از بین برده و هم باعث تمیزی لوله ها فاضلاب می گردد.

حشرات به دلیل وجود مواد عالی در آنجا تکثیر می شوند. پس بهترین و اولین راه از بین بردن مواد آلیست. یک برس لوله از جنس فلز را درون بوبه فشار دهید. مواد موجود در لوله را که به دیواره لوله ها چسبیده اند را پاک کنید. سپس مقداری اب جوش در لوله بریزید. بدین صورت لوله ها شسته می شوند. با استفاده از برس توالت مواد آلی مورد تغذیه آنها را از بین می برید و این روش باعث کاهش حشرات می گردد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 887

به "بهترین راه ها برای از بین بردن مگس فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه ها برای از بین بردن مگس فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید