بولتون: ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است

به گزارش هدا بلاگ، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی بیان کرد ترامپ برای شغل ریاست جمهوری نامناسب است.

بولتون: ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه هیل، بولتون در این مصاحبه گفت که ترامپ برای مقام ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است و صرفاً بر انتخاب مجدد خود در انتخابات تمرکز نموده است.

وی در پیش نمایش این مصاحبه که قرار است یکشنبه هفته آینده به طور کامل پخش گردد عنوان نمود: به نظر من، او (ترامپ) برای ریاست جمهوری (آمریکا) مناسب نیست. من فکر می کنم او شایستگی انجام این کار را ندارد.

بولتون در ادامه صحبت های خود گفت که من نتوانستم جز اینکه چه چیز برای انتخاب مجدد خوب است، اصل هدایتگر دیگری برای ترامپ پیدا کنم.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین با استناد به ملاقات ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره گفت وسواس رئیس جمهور آمریکا به پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری به نتایج سیاسی تصمیمات او تقدم داشته است.

وی گفت: من فکر می کنم او (ترامپ) آنقدر بر انتخاب مجدد خود تمرکز نموده که ملاحظات بلندمدت کنار گذاشته شده است.

بولتون اضافه کرد: بنابراین اگر او فکر می کرد می تواند فرصت دریافت عکس در کنار کیم جونگ اون در منطقه غیر نظامی شده مرز دو کره را داشته باشد، تنها بر فرصت دریافت عکس و واکنش رسانه ها متمرکز می شد.

وی در ادامه گفت که ترامپ بر تأثیر چنین ملاقات هایی بر مواضع چانه زنی آمریکا تمرکز کمی داشته یا اصلاً تمرکزی بر آنها نداشته است.

ترامپ نیز آدینه شب بولتون را مورد انتقاد قرار داد و او را مجرم و دروغگو خواند.

این اظهارات، آخرین مسئله در اختلافات شدید به وجود آمده بین بولتون و ترامپ است و این در حالی است که بولتون با حضور در رسانه های مختلف به تبلیغ کتاب خاطرات خود می پردازد.

بولتون، در کتاب خاطرات خود، که قرار است هفته آینده بیست و سوم ژوئن (سوم تیر ماه) منتشر گردد، از دوران کار در کنار دونالد ترامپ، به افشاگری علیه وی دست زده است. بخشی از این کتاب مربوط به تمایل رئیس جمهور آمریکا برای حمله نظامی به ونزوئلاست.

رسانه های آمریکایی گفته اند کتاب بولتون حاوی افشاگری هایی تند علیه ترامپ است. ناشر این کتاب چند روز پیش گفته بود بولتون در کتاب خود نوشته انتخاب مجدد تنها دغدغه ترامپ بوده است.

بولتون همچنین در کتاب خود این ادعا را مطرح نموده که ترامپ از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواسته به کارزار او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 یاری کند.

واشنگتن پست بر اساس بخش هایی از کتاب بولتون که می گوید به رویت این روزنامه رسیده نوشته ترامپ در ملاقاتی که سال گذشته با رئیس جمهور چین داشته از او خواسته به او برای پیروزی در انتخابات یاری کند.

کاخ سفید روز سه شنبه با مطرح کردن شکواییه ای علیه جان بولتون در کوشش است تا مانع از انتشار این کتاب خاطرات گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 933

به "بولتون: ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید