بیش از 100هزار مبتلا و 987 فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از 100هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

بیش از 100هزار مبتلا و 987 فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان پناه روز شنبه هفتم آبان 1400 در نشست ستاد کرونا استان اضافه نمود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 27 هزار و 542 نفر در بیمارستان های این استان بستری شده که از این تعداد 27 هزار و 316 نفر ترخیص شدند.

وی اظهارکرد: دیروز 22 بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم و 51 بیمار نیز ترخیص شده اند. روزانه تعداد بستری نسبت به روز قبل 5 تا 10 نفر افزایش دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در سطح استان 206 نفر است که از این تعداد 119 نفر کرونایی قطعی و 12 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه توضیح داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از 77 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند و هم اکنون 3 هزار نفر بهبود نسبی یافته و در قرنطینه هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا به امروز 100 هزار و 297 نفر به کرونا مبتلا شده اند که معمولا معادل همین تعداد بدون علامت هستند و تقریباً می توان گفت که حدود 200 هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز مبتلا به کرونا شدند اما بعضی علائم نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 966 مورد فوت با تست مثبت و 21 نفر با سی تی اسکن مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که بیشترین مرگ میر کرونا ای در این استان مربوط به شهرستان های گچساران و آینده بوده است.

یزدان پناه تاکید نمود: از ابتدای این بیماری ویروسی تا به امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 345 هزار نمونه از مبتلایان و افراد مشکوک کرونایی گرفته شده است.

وی اعلام کرد: میانگین سنی فوتی های کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد 66.2 سال و میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان 42 سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مقدار بروز بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد 141 در هر یک هزار نفر جمعیت است در حالی که این مقدار در کشور 70 در هر یک هزار نفر است که این مقدار معادل دوبرابر کشور می باشد.

یزدان پناه اضافه نمود: مقدار مرگ و میر کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 132 نفر و در کشور 150 نفر است.

وی اظهار کرد: تا کنون کمترین شیوع کرونا مربوط به شهرستان های دنا و بویراحمد و بیشترین شیوع کرونا به ترتیب در شهرستان لنده، باشت و چرام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شرایط رنگ بندی کرونایی شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هم اکنون چهار شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط نارنجی کرونایی سه شهرستان در شرایط زرد و کارآیی و دو شهرستان در شرایط آبی کرونایی هستند.

یزدان پناه اعلام کرد: طی شهریور ماه سال جاری 122 مورد فوت کرونایی مهرماه 39 مورد فوتی کرونایی و در آبان ماه تا به امروز 10 مورد فوت کرونا یی به ثبت رسیده است، بعلاوه در شهریورماه 14303 مورد مثبت کرونایی، مهرماه 11 هزار و 921 مورد ثبت کرونایی و از ابتدای آبان ماه تا به امروز 6800 مورد مثبت داشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3299

به "بیش از 100هزار مبتلا و 987 فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 100هزار مبتلا و 987 فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید