تایید انتصاب جنت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا

به گزارش هدا بلاگ، با تایید مجلس سنا، جنت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به عنوان وزیر دارایی و خزانه داری کابینه جو بایدن تایید شد. او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که سکان خزانه داری ایالات متحده و نبض دلار را در دست می گیرد.

تایید انتصاب جنت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا

خانم یلن که 74 سال دارد اقتصادان برجسته ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما-بایدن رئیس بانک مرکزی آمریکا شد و پیش از آن هم در دهه 90 مشاور مالی بیل کلینتون بود.

از یلن به عنوان یک چهره کلیدی در خاتمه دادن به رکود مالی سال 2007 یاد می گردد.

او همچنین رئیس خزانه داری آمریکا بوده و آن طور که گزارش شده تمرکزش بر آنالیز چگونگی تاثیر سیاست های بانکی بر زندگی کارگران و همچنین مصائب مالی ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است.

در سال 2018، دونالد ترامپ برخلاف سنت روسای جمهوری چند دهه گذشته، از انتصاب خانم یلن به عنوان رئیس خزانه داری برای یک دوره چهارساله دیگر، امتناع کرد. این رسم از زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون شروع شده بود و هدف آن این بود که هر رئیس جمهور جدیدی، رئیس خزانه داری منصوب از سوی رئیس جمهوری قبلی را برای دور دوم هم بر سر کار نگه می دارد تا به این ترتیب از سیاسی شدن انتصاب مدیران خزانه داری پرهیز گردد.

از زمان کنار گذاشته شدن توسط دونالد ترامپ، یلن بارها از رهبران سیاسی در واشنگتن خواسته بود که برای مقابله با مصائب مالی همه گیری ویروس کرونا اقدام نمایند.

به گزارش بی.بی.سی کمیته مالی مجلس سنا هفته گذشته با 26 رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی صلاحیت خانم یلن را تایید نموده بود و روز دوشنبه هم او در صحن اصلی مجلس سنا با کسب 84 رای موافق در برابر 14 رای مخالف پیروز به کسب رای اعتماد شد.

اولین گام عظیم بر سر راه او شکل دهی به طرح یک میلیارد و 900 میلیون دلاری بایدن برای مبارزه با کرونا و جلوگیری از بروز رکود مالی است. او که در جلسات آنالیز صلاحیت خود از این طرح دفاع نموده بود حالا باید در مقام وزارت دارایی و خزانه داری برای کنگره تبیین کند که چرا این بسته باید تنها یک ماه پس از بسته 800 میلیون دلاری کنگره تصویب گردد. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2334

به "تایید انتصاب جنت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید انتصاب جنت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید