تور گردشگری از کویر اکبرآباد شهرستان خوسف دیدن کرد

به گزارش هدا بلاگ، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف از ورود گردشگران به کویر و دق اکبرآباد اطلاع داد.

تور گردشگری از کویر اکبرآباد شهرستان خوسف دیدن کرد

از سفر با تور قیمت مناسب کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، علی صالحی اظهار کرد: این تور یک روزه در کویر و دق اکبرآباد شهرستان خوسف برگزار گردید.

وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران در این تور یک روزه توضیح داد: این تور گردشگری با حضور بیش از 60 گردشگر داخلی برگزار گردید.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف در تشریح برنامه های این تور کویر نوردی مطرح نمود: در این برنامه گردشگران ضمن بازدید از مناطق کویری، از طبیعت بکر و زیبای روستای گیو، اکبرآباد و ماژان نیز بازدید کردند.

صالحی با اشاره به ادامه دار بودن این فرایند در تمامی ایام سال اضافه کرد: این برنامه های فرهنگی و گردشگری در روزهای آینده نیز برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: دق اکبرآباد (که به دق گیو هم شناخته می گردد) در موقعیت جغرافیایی 59 درجه و 16 دقیقه شرقی و 32 درجه و 30 دقیقه شمالی در جنوب روستای گیو قرار گرفته است و طول این دق 25 کیلومتر و عرض آن در حدود 6 کیلومتر است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف اضافه کرد: در مرکز دق زمین های قلیایی مسطح با عمق زیاد و درصد شوری نمک بالا قرار دارند که عملا از رشد هرگونه گیاهی جلوگیری می نمایند.

صالحی اضافه کرد: در حاشیه دق زمین های کشاورزی روستاهای اطراف قرار گرفته است و برای دسترسی به دق جهت بیرجند به روستای گیو و ادامه آن به سمت جنوب از داخل دق عبور می کند.

برگزاری کارگاه آموزشی نقش یگان حفاظت در توسعه صنعت گردشگری

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه آموزشی نقش یگان حفاظت در توسعه صنعت گردشگری در محل دانشکده امین نیروی انتظامی اطلاع داد.

مرتضی عربی گفت: این کارگاه به مدت چهار روز با حضور اساتید برتر کشوری و با هدف توانمند سازی تخصصی کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی موجود در استان خراسان جنوبی و افزایش روز افزون فرایند ورود گردشگران داخلی و خارجی، نقش آموزش در توسعه و ایجاد بستر مناسب گردشگری لازم و لازم است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع خراسان جنوبی اعلام کرد: در این کارگاه کارکنان با چگونگی برقراری ارتباط موثر با گردشگران، تامین امنیت گردشگران و شناخت صنعت گردشگری آشنا شدند.

ورود گردشگران ایتالیاتی به استان خراسان جنوبی برای دیدن بیابان زیبای لوت

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان از ورود 4 نفر گردشگر خارجی به استان برای تماشای زیبایی های بیابان لوت اطلاع داد.

عربی اضافه کرد: این گروه گردشگری از کشور ایتالیا در اوایل دی ماه امسال به مدت دو روز در بیابان لوت حضور خواهند داشت.

وی گفت: با ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو و شرایط ایده آل برای سفر به ایران، روز به روز شاهد افزایش استقبال گردشگران خارجی برای سفر به استان خراسان جنوبی هستیم.

حضور هنرمندان و صنعتگران شهرستان بیرجند در دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور

هنرمندان و صنعتگران شهرستان بیرجند در دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور با بیش 15 غرفه حضور پررنگ داشتند.

رئیس اداره شهرستان بیرجند گفت: هنرمندان و صنعتگران شهرستان بیرجند در این نمایشگاه با بیش از 15 غرفه شامل نساجی سنتی، بافته های داری و غیرداری، رودوزی های الحاقی، زیور آلات سنتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مشبک فلز، معرق چوب و مس، سفال، نگارگری، فراوریات چرمی، سوخت و حکاکی روی چرم، نمدمالی، همجوشی شیشه و فراوری زنده چپت، پای پوش سنتی بیرجند و غیره حضور پر رنگ دارند.

فولادی اضافه کرد: سیاه چادر عشایری در محوطه نمایشگاه همراه با آش رشته محلی، کف (بستنی زمستانی) سوغات، شیرینی محلی، دمنوش و داروهای گیاهی میزبان بازدید نمایندگان می باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 191

به "تور گردشگری از کویر اکبرآباد شهرستان خوسف دیدن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گردشگری از کویر اکبرآباد شهرستان خوسف دیدن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید