جاذبه های گردشگری کشور مصر

به گزارش هدا بلاگ، تهران (پانا)- کشور مصر یکی از تمدن های عظیم بشری است. کشور مصر را می توان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی حال حاضر دنیا دانست. سالانه هزاران مسافر به مصر سفر می نمایند.

جاذبه های گردشگری کشور مصر

به گزارش بیتوته، حال که از آداب و رسوم مردم کشور مصر صحبت کردیم و درباره پیشینه فرهنگی و تاریخی آن ها گفتیم، بهتر است به سراغ جاذبه های گردشگری این کشور نیز برویم و به معرفی آن ها بپردازیم. مصر به این خاطر که یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری به شمار می آید، دارای جاذبه های گردشگری پرشماری نیز هست. هر کدام از این جاذبه ها مربوط به یک دوره زمانی خاص بوده و جذابیت خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری و جاذبه های تاریخی کشور مصر خواهیم پرداخت.

اهرام ثلاثه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مصر است

اهرام ثلاثه کشور مصر

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری و تاریخی مصر می شود، اولین گزینه ای که به ذهن مستمعین می آید، همین اهرام مصر است. این اهرام که از زمان مصر باستان به جای مانده، در شهر قدیمی جیزه قرار گرفته و در همسایگی شهر کنونی قاهره است. طبق آنالیز های انجام شده، قدمت این بناهای تاریخی به زمان چهارمین پادشاهی مصریان یا همان دودمان چهارم بر می شود. خوفو، عظیمترین هرم از این سه هرم شهر جیزه بوده و امروزه به عنوان تنها اثر بازمانده از عجایب هفتگانه دنیا شناخته می شود.خفرع و مفرع دو هرم دیگری هستند که در کنار خوفو قرار گرفته و سالانه گردشگر های بسیاری را به کشور مصر می کشاند.

رود نیل

رود نیل عظیم ترین رودخانه دنیا به شمار می رود. همین طور که گفتیم، نخستین سنگ بناهای مصر باستان در کنار دره نیل بنا شد. به همین خاطر بازدید از رودخانه نیل و گذر از آن مثل بازدید از تاریخ زندگی انسان هاست. در حقیقت اگر طالب این باشید که تمام تاریخ مصر را به نظاره بنشینید، بهترین راه حل راندن قایق در رودخانه نیل است. برای قایق رانی بر روی نیل می توانید از قایق ران های محلی یاری بگیرید. این قایق ران ها از قایق های قدیمی ای که به نام فلوکه خوانده می شوند، استفاده می نمایند. یک قایق چوبی که استفاده از آن به هزاران سال پیش بر می شود. البته اگر به دنبال یک سفر آبی راحت تر و کم دردسرتر هستید، می توانید از قایق های موتوری استفاده کنید.

مصر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که یکی از آنها رود نیل است

بازدید از دره پادشاهان

مصریان باستان برای مردگان خود احترام زیادی قائل بودند و اعتقاد داشتند که مردگان در دنیای پس از مرگ به زندگی خود ادامه می دهند. به همین خاطر پادشاهان و اشراف زادگان مصر را پس از مومیایی کردن در مقبره هایی عظیم به خاک می سپردند و دیواره های این مقبره ها را با نقاشی ها می آراستند و جواهرات و وسایل بسیاری را در این مقبره ها باقی می گذاشتند. دره پادشاهان در حقیقت دره ایست که به مدت پانصد سال پادشاهان مصری مقبره های خود را در آن جا می ساختند. قدمت این مقبره ها گاهی به ده تا پانزده هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد. امروزه حدود شصت و سه مقبره عظیم و کوچک در دره پادشاهان وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند شما را با بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور مصر آشنا کند.

مصریان پادشاهان و اشراف زادگان مصر را پس از مومیایی کردن در مقبره هایی عظیم به خاک می سپردند

موزه عظیم مصر

به خاطر وسعت و عظیمی کشور مصر شاید در طول سفر به این کشور پیروز نشوید از تمامی جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. برای اینکه لذت بازدید از فرهنگ و تاریخ مصر را از دست ندهید، چاره کار موزه عظیم قاهره است. در موزه مصر هم اکنون نزدیکبه صد و بیست هزار عتیقه نگهداری و محافظت می شود. که این اشیاء شامل سکه های باستانی تا پاپیروس ها و نامه های قدیمی است. موزه عظیم مصر در دو طبقه ساخته شده است. که طبقه همکف آن به دوره مصر باستان تعلق دارد و در آن سکه ها و پاپیروس های مربوط به آن موقع نگهداری می شود. طبقه دوم نیز مربوط به دوره نوین پادشاهی مصریان بوده و همچنین بخشی از صنایع دستی کشف شده از دره پادشاهان در آنجا قرار گفته است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2838

به "جاذبه های گردشگری کشور مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری کشور مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید