جان باختن 15 متقاضی دریافت ویزا پاکستان بر اثر ازدحام در شرق افغانستان

به گزارش هدا بلاگ، درحالی که تعداد متقاضیان دریافت ویزا پاکستان در افغانستان برای درمان و دیگر مسایل بالاست، پاکستان صدور ویزا را پس از یک وقفه 7ماهه از سر گرفت و بر اثر ازدحام متقاضیان دست کم 15 نفر جانشان را از دست دادند.

جان باختن 15 متقاضی دریافت ویزا پاکستان بر اثر ازدحام در شرق افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مقامات ولایتی در ننگرهار اعلام کردند که در ازدحام هزاران متقاضی دریافت ویزا پاکستان در نزدیکی کنسولگری این کشور در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار دست کم 15 نفر جان باختند.

براساس گزارش ها، هزاران متقاضی دریافت ویزا پاکستان در حالی در استادیومی در نزدیکی کنسولگری پاکستان تجمع نموده بودند تا از کارمندان این کنسولگری نوبت دریافت نمایند زیرا دولت پاکستان 7 ماه به بهانه همه گیری کرونا فرایند صدور ویزا را متوقف نموده بود.

به گزارش الجزیره، پیش از این معمولاً صدها افغان هر روز صبح برای دریافت نوبت به این محل می آمدند، فرایندی که طی سال های اخیر بسیار سخت تر شده است.

گزارش می افزاید که بسیاری از متقاضیان برای مسایل درمانی خواهان دریافت ویزا هستند و بسیاری از آن ها مجبورند که شب را در خیابان های کنسولگری به سر ببرند تا صبح روز بعد بتوانند پیروز به دریافت ویزا شوند.

یکی از متقاضیان درباره این رویداد گفت: تمام شب در صف ایستاده بودم اما پس از مدتی مردم عصبانی شدند و آغاز به هل دادن کردند، خیلی از ما روی زمین افتاده بودیم.

سهراب قادری یکی از اعضای شورای ولایتی نیز گفت 11 نفر از 15 قربانی از زنان بودند و چندین کهنسال نیز بین ده ها مجروح این واقعه حضور داشتند.

.+

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1777

به "جان باختن 15 متقاضی دریافت ویزا پاکستان بر اثر ازدحام در شرق افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختن 15 متقاضی دریافت ویزا پاکستان بر اثر ازدحام در شرق افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید