جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی به تعویق افتاد

به گزارش هدا بلاگ، جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه محمد علاوی به علت عدم حد نصاب نمایندگان به تعویق افتاد.

جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه محمد توفیق علاوی پایان پس از دو مرتبه تأخیر نیم ساعته، به حد نصاب نرسید و به تعویق افتاد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز اعلام کرده است که فردا (دوشنبه) آخرین مهلت محمد علاوی است تا دولت خود را تشکیل دهد.

در جلسه امروز از میان 329 نماینده مجلس فقط 108 تن از آن ها در صحن مجلس حاضر شدند.

تعویق جلسه مجلس عراق در حالی است که پیش از این نیز دو مرتبه این جلسه به تعویق افتاده بود. برهم صالح رئیس جمهور عراق در 12 بهمن محمد توفیق علاوی را برای تشکیل کابینه معرفی کرد و از آن زمان تا کنون علاوی در پی رایزنی با جریان های سیاسی مختلف برای تکمیل لیست وزرای خود است.

جلسه امروز نیز در حالی به حد نصاب نرسید که منابع عراقی نوشته اند که برخی نمایندگان اهل سنت و احزاب کُرد در بیرون از صحن مجلس نشسته بودند و وارد صحن نمی شدند و درخواست های حلبوسی نیز به جایی نرسید.

در همین حال بسیاری از منابع خبری عراقی اطلاع دادند که محمد علاوی قصد داشت فقط برای 16 وزیر خود رأی اعتماد بگیرد و معین تکلیف عمده وزرای اهل سنت و کرد را به جلسه دیگری موکول کند.

اسامی وزرایی که علاوی امروز قصد داشت رأی اعتماد آن ها را از مجلس بگیرد

منابع مطلع در مجلس عراق ساعاتی پیش گفته بودند که احزاب شیعی به وزرای مرتبط با احزاب شیعه در کابینه جدید رأی اعتماد خواهند داد اما توافق درباره وزارتخانه های مرتبط با احزاب سنی و کردی به آینده موکول می شود.

به نوشته وبگاه الشرقیه عراق ائتلاف القوی العراقیه، کردها و ائتلاف دولت قانون اعلام کرده بودند که در جلسه رای اعتماد به کابینه حاضر نخواهند شد. حزب اتحاد میهنی کردستان نیز بر عدم رأی اعتماد به کابینه علاوی پافشاری کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 253

به "جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه رأی اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید