حزب رئیس جمهور لبنان: الحریری تا پنجشنبه نامزدی برای نخست وزیری پیشنهاد دهد

به گزارش هدا بلاگ، حزب رئیس جمهور لبنان در واکنش به تأخیر دوباره جلسه مجلس برای معین نخست وزیر، از سعد الحریری خواست تا پنجشنبه آینده نامزد شایسته مدنظرش را برای نخست وزیری پیشنهاد دهد.

حزب رئیس جمهور لبنان: الحریری تا پنجشنبه نامزدی برای نخست وزیری پیشنهاد دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز (دوشنبه) جلسه مجلس لبنان برای انتخاب نخست وزیر را به تأخیر انداخت و موعد آن را پنجشنبه (28 آذر) گفت.

در پی این موضوع، التیارالوطنی الحر (جریان ملی آزاد) با صدور بیانیه ای گفت، برای دومین بار میشل عون به درخواست سعد الحریری رئیس جریان المستقبل رایزنی های مجلسی را به تأخیر می اندازد.

بر اساس گزارش النشره، التیار الوطنی در ادامه خواهان توقف هدر دادن وقت و موافقت با پیشنهاد فراکسیون لبنان القوی (به ریاست جبران باسیل) برای تشکیل دولت نجات و متشکل از نخست وزیر و وزاری شایسته شد تا فورا کار خود برای جلوگیری از فروپاشی شرایط در لبنان را شروع کند.

جریان رئیس جمهور لبنان در ادامه سعد الحریری درخواست کرد، سریعا شخصی را که شایستگی وی برای نخست وزیری مورد توافق همه است، پیشنهاد دهد تا این سِمت را بر عهده بگیرد.

التیار الوطنی الحر گفت، هدفش مشارکت در دولت آینده نیست بلکه موفقیت این دولت در تحقق مطالبات مردم، توقف فروپاشی شرایط کشور و نجات آن است.

در ادامه این بیانیه تأکید شد، باید با رئیس جمهور و فراکسیون های مجلسی برای تشکیل دولتی از وزرای پاک دست مشورت گردد.

لبنان در دو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده خیابانی بود، معترضان خواهان کناره گیری سران سیاسی فعلی بودند و با نخست وزیری مجدد الحریری مخالفت کردند.

التیار الوطنی الحر اعلام نموده در هر دولتی که ریاست آن بر عهده سعد الحریری باشد ، مشارکت نمی کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 128

به "حزب رئیس جمهور لبنان: الحریری تا پنجشنبه نامزدی برای نخست وزیری پیشنهاد دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب رئیس جمهور لبنان: الحریری تا پنجشنبه نامزدی برای نخست وزیری پیشنهاد دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید