خبرنگاران استاندار خوزستان: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به کرونا می گردد

به گزارش هدا بلاگ، اهواز- خبرنگاران- استاندار خوزستان گفت: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به ویروس کرونا می گردد و به همین منظور باید همگان به سلامت یکدیگر توجه داشته باشند تا اثرات ناشی از این اپیدمی در جامعه کاهش یابد.

خبرنگاران استاندار خوزستان: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به کرونا می گردد

غلامرضا شریعتی پنجشنبه در حاشیه اهدای اقلام پزشکی اتاق بازرگانی اهواز به کادر درمان استان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: در قرن 21 ثابت شد، که دیگران نمی توانند نسبت به سلامت هم نوع خود بی تفاوت باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که فرایند ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان رو به افزایش است، ضروری است تا هر شهفرایند در قالب مسئولیت اجتماعی، اصول مراقبتی و بهداشتی را همیشه مورد توجه قرار دهد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با تاکید بر اینکه سلامت جامعه یک مسئولیت عمومی برای همه شهفرایندان است، گفت: در صورتی که هر شهفرایند مراقبتهای لازم را ترویج دهد، قطعا تبعات ناشی از شیوع این بیماری در استان کمتر خواهد شد.

وی توضیح داد: شهفرایندان توجه داشته باشند که باید تذکرات مراقبتی و فاصله گذاری فیزیکی را مدام به یکدیگر یادآوری نمایند تا در نهایت از موج ابتلا به این ویروس که هم اکنون در آن قرار داریم با کمترین مشکل خارج شویم.

شریعتی یادآورشد: این بیماری با چنین وسعتی برای اولین بار بعد از 100 سال اخیر در جهان ظاهر شده که شکست آن احتیاج به همراهی و همکاری همه جوامع و کشورهای جهان دارد.

پشتیبانی از مراکز درمانی ادامه داشته باشد

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اختصاص یاری های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اهواز به کادر درمانی، بیان داشت: مجموعه سلامت استان دغدغه های زیادی دارد و اهدای چنین یاری هایی پشتیبانی از مراکز درمانی را تقویت می نماید.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران مبتلا به این بیماری فرایند افزایشی دارد، گفت: با این وجود کنترل مرگ و میر ناشی از آن در خوزستان به خوبی کنترل شده و این امر به خاطر کوشش های شبانه روزی کادر درمان در سراسر استان است.

استاندار خوزستان فعالیت خودجوش اتاق بازرگانی اهواز برای تامین اقلام مورد احتیاج مراکز درمانی در این شرایط را اقدامی شایسته خواند و از همه خیرین و دستگاه ها و مجموعه هایی که توان لازم برای ادامه این پشتیبانی ها را دارند خواست تا با مجموعه سلامت استان همکاری نمایند.

ویروس کرونا طی یک هفته گذشته در استان خوزستان افراد زیادی را مبتلا نموده به گونه ای که مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند در چهار روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، مربوط به استان خوزستان است.

ویروس کرونا که منشا ان چین می باشد از اوایل اسفند ماه در کشور و سپس در خوزستان مشاهده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 653

به "خبرنگاران استاندار خوزستان: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خوزستان: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید