خبرنگاران اولویت در سرمایه گذاری مجتمع های گلخانه ای با نیروهای بومی است

به گزارش هدا بلاگ، بیرجند - خبرنگاران -معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جذب سرمایه گذاران متقاضی در احداث مجتمع های گلخانه ای، اولویت با نیروهای بومی استان است.

خبرنگاران اولویت در سرمایه گذاری مجتمع های گلخانه ای با نیروهای بومی است

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران اضافه نمود: یکی از مهمترین بندهای تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ایجاد هشت هزار شغل ثابت و پایدار برای فرزندان این دیار است.

وی با تأکید بر این که با گذشت کمتر از 9 ماه از انعقاد این تفاهم نامه، کار وارد فاز عملیاتی شده است گفت: دستور اکید استاندار در ابتدای امسال بر این بود که تمام تفاهم نامه ها در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی گردد.

عابدی یادآور شد: به همین دلیل در کنار تفاهم نامه هایی همچون هاب شتر، سرمایه گذاری مجموعه های ایمیدرو و ایدرو و دیگر سازمان های توسعه گرا، تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار گلخانه در زمان مقرر وارد فاز عملیاتی شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر از 13 خرداد ماه جاری فراخوان جذب سرمایه گذار و متقاضی مشارکت در این طرح عظیم ارائه شده است گفت: افراد متقاضی به مدت یک ماه تا 13 تیر امسال مهلت دارند به وسیله سایت سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نمایند.

وی با بیان این که نتیجه نهایی به وسیله شماره تلفن های اعلامی به متقاضیان پیامک خواهد شد، از علاقمندان به مشارکت در این طرح تقاضا کرد؛ ثبت درخواست های خود را به روزهای پایانی موکول نمایند.

وی درخصوص شرایط مشخص شده برای ثبت نام افراد متقاضی گفت: دانش آموخته ها و متخصصین رشته کشاورزی، افراد دارای گواهینامه های دوره های آموزشی مرتبط، بومیان استان و کسانی که از قبل در مجموعه گلخانه ها کار نموده اند، حائز شرایط ثبت نام در این طرح هستند، هر کدام از شروط مشخص شده برای افراد متقاضی امتیازآور است.

شناسایی بیش از هزار نقطه برای احداث مجتمع های گلخانه ای

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون یکهزار و 62 نقطه برای احداث مجتمع های گلخانه ای در سطح استان شناسایی شده است گفت: این نقاط مستعد توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده و برای انجام آنالیز ها و ارزیابی های نهایی به شرکت شهرک های کشاورزی کشور معرفی شده اند.

عابدی اضافه نمود: از مجموع اراضی مدنظر برای این ابرپروژه، بنا به دستور استاندار مبنی بر این که هر میزان زمین که به لحاظ آب و خاک و کیفیت به تأیید مشاورین رسید، به قید فوریت در اختیار متقاضیان قرار گیرد، در حال حاضر شرایط 312.5 هکتار زمین تأیید نهایی شده و در این مرحله به فراخوان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله در شهرستان نهبندان 30 هکتار، سربیشه 31 هکتار، سرایان 40 هکتار و زیرکوه 23 هکتار آماده تحویل به متقاضیان است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از نهایی شدن دیگر نقاط و اعلام نظر مشاورین، فراخوان جذب سرمایه گذار برای دیگر شهرستان ها نیز منتشر می گردد.

وی با تأکید بر این که به طور حتم فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها نیز برای اطلاع رسانی این فراخوان و جذب سرمایه گذاران بومی هر منطقه اهتمام ویژه ای خواهند داشت گفت: به همه متقاضیان توصیه می گردد با برنامه ریزی علمی ورود نمایند و از مشاوره کارشناسان جهاد نیز در این راستا استفاده نمایند.

عابدی، پرداخت تسهیلات ویژه را یکی از طرح های حمایتی دولت برای متقاضیان احداث گلخانه عنوان نمود و اضافه نمود: تسهیلات مربوط به شهرک های کشاورزی، پایین ترین درصد را در وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: این تسهیلات سال گذشته با کارمزد هفت درصد به متقاضیان پرداخت شده است و امسال نیز رقم کارمزد تسهیلات به احتمال 10 درصد خواهد بود.

وی گفت: درصورت پذیرش نهایی و انعقاد قرارداد با متقاضی، سرمایه گذار باید 30 درصد وجه را به صورت نقدی و بقیه را در 6 قسط در بازه زمانی 36 ماه بپردازد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی درخصوص قیمت مشخص شده برای اراضی مدنظر نیز گفت: قیمت زمین ها عادلانه است و برابر اعلام نظر کارشناس دادگستری مشخص شده اند.

عابدی اضافه نمود: اگر قرارداد فرد در قالب اجاره به شرط تملیک باشد، در صورت انجام تعهدات به صورت کامل، سند به نام فرد متقاضی منتقل خواهد شد.

وی با تأکید بر این که امکان تغییر کاربری برای این اراضی وجود ندارد، اظهار داشت: این اراضی فقط کاربری گلخانه دارند و فرد نمی تواند در زمینه دیگری از آن بهره برداری کند.

وی میزان زمین مشخص شده برای هر قطعه را 3 هزار متر مربع عنوان نمود و توضیح داد: چنانچه فردی متقاضی دریافت قطعات بیشتری باشد، درصورتی که تعداد متقاضیان کمتر از تعداد قطعات مشخص شده باشد، امکان واگذاری هست در غیر این صورت، هر فرد می تواند تنها یک قطعه را در اختیار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیلات مشخص شده به افرادی واگذار می گردد که حجم آورده آنها 20 درصد قیمت زمین باشد، در این صورت 80 درصد به جامانده مبلغ را شرکت شهرک های کشاورزی در قالب تسهیلات می پردازد.

وی تأکید کرد: همزمان با تحویل زمین به متقاضیان، شرکت شهرک های کشاورزی اقداماتی را در راستای تأمین زیرساخت ها و رفاه بهره برداران لحاظ می نماید.

190 میلیارد تومان برای احداث گلخانه در خراسان جنوبی سرمایه گذاری می گردد

وی گفت: از آن جایی که رقم مشخص شده برای سرمایه گذاری در این پروژه بسیار قابل توجه و به میزان 190 میلیارد تومان است که 150 میلیارد تومان آن توسط شرکت شهرک های کشاورزی و 40 میلیارد تومان هم توسط استان تأمین می شد، لذا تمام اقدامات اجرا شده در این زمینه کاملاً علمی، کارشناسی و اجرایی است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی به شرایط ارائه خدمات به افرادی که زمین در اختیار دارند، اشاره نمود و اضافه نمود: برای افرادی که زمین در اختیار دارند و در حقیقت برای ایجاد شهرک های شخصی، تنها محدودیت موجود، متراژ زمین است که باید 3 هزار متر مربع باشد و این زمین جزو 20 درصد ابتدایی و سرمایه اولیه فرد لحاظ می گردد و تسهیلات هم به این پروژه تعلق می گیرد.

عابدی، سرمایه گذاری در این شهرک ها را برای فرد متقاضی بسیار مقرون به صرفه خواند و گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای تأمین آب و برق و گاز به تنهایی هزینه های هنگفتی احتیاج دارد که در این مجتمع ها توسط شرکت شهرک های کشاورزی پرداخت می گردد و صرفه جویی در هزینه ها را در پی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر تأمین زیرساخت ها، آنچه در تفاهم نامه ایجاد هزار هکتار گلخانه مورد تأکید است، موضوع تأمین بازار فروش محصولات بوده و چون قرار است به وسیله ایجاد گلخانه ها و فراوری 280 هزار تن محصولات گلخانه ای در حد 500 میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم، به طور قطع باید مقدمات لازم برای اجرای همه بخش ها به خوبی فراهم گردد..

وی گفت: بنا به قولی که در راستای اجرای صددرصدی تعهدات استاندار و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور داده ایم، نهایت اهتمام خود را با موضوع جهاد کشاورزی به خرج می دهیم اما شرط اصلی در تحقق آن پای کار بودن متقاضیان است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: همراهی متقاضیان سبب می گردد هشت هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در این طرح، به خوبی و در کمترین بازه زمانی ممکن محقق گردد.

عابدی توضیح داد: از 15 مهر 98 که تفاهم نامه احداث 700 هکتار مجتمع گلخانه ای منعقد شده تمام هم و غم حوزه مالی استان معطوف بر اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه است.

وی اضافه نمود: از مجموع 700 هکتار مجتمع گلخانه ای تأکید شده در تفاهم نامه 150 هکتار در قالب طرح های فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، 100 هکتار برای مجتمع های دامپروری و 50 هکتار هم برای ایجاد شهرک های شیلاتی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران اولویت در سرمایه گذاری مجتمع های گلخانه ای با نیروهای بومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولویت در سرمایه گذاری مجتمع های گلخانه ای با نیروهای بومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید