خبرنگاران دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

به گزارش هدا بلاگ، گرگان - خبرنگاران - دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پنج آذر گرگان با قابلیت روزانه 150 آزمایش و مخزن اکسیژن این مرکز درمانی با ظرفیت 25 هزار کیلوگرم امروز آدینه با حضور استاندار گلستان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مراسم بهره برداری از این تجهیزات گفت: به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن در اورژانس مرکز آموزشی درمانی پنج آذر، بیماران مجبور به انتقال به سی تی بخش رادیوتراپی بیمارستان می شدند که علاوه بر جابجایی و طی مسافت باعث فشار مضاعف به دستگاه ویژه بیماران سرطانی می شد که راه اندازی دستگاه جدید این مسائل را رفع خواهد نمود.

عبدالرضا فاضل اضافه نمود: دستگاه سی تی اسکن جدید قابلیت انجام روزانه 150 آزمایش با سرعت چرخش حداکثر 6 هزار دور دقیقه برای اسکن سریع تر و تصویربرداری با جزییات بیشتر را دارد.

وی همچنین به افتتاح مخزن اکسیژن این بیمارستان اشاره نمود و گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و افزایش میزان مصرف بیماران به اکسیژن از 3 به 15 لیتر در دقیقه، ضرورت تامین اکسیژن افزایش یافت .

وی ادامه داد: مخزن اکسیژن 25 تنی بیمارستان پنج آذر گرگان با درجه خلوص 99/96 درصد توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی نصب و راه اندازی شد.

فاضل اضافه نمود: این مخزن که با اعتبار 11 میلیارد ریال راه اندازی شد توانایی فراوری معادل 3 هزار و 200 کپسول 40 کیلویی اکسیژن را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه نمود: در حال حاضر 6 عدد از این نمونه دستگاه در بیمارستان های استان مورد استفاده قرار می گیردو تا انتها سال 4 عدد دستگاه دیگر به ظرفیت مراکز درمان گلستان اضافه نموده خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز آدینه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت : با فوت 406 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2012

به "خبرنگاران دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید