خبرنگاران رشد پنج برابری حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کرمانشاه

به گزارش هدا بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- شهرک های صنعتی استان کرمانشاه در هفت سال گذشته رونق خوبی گرفته و در 2 سال اخیر هم شاهد یک تحول مثبت بوده، به طوری که حضور سرمایه گذاران در آنها طی سال های 97 و 98 پنج تا 6 برابر رشد داشته است.

خبرنگاران رشد پنج برابری حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در دولت تدبیر و امید 356 هکتار زمین برای شهرک های صنعتی استان تخصیص یافته که نسبت به دولت های قبل 56 درصد رشد داشته است؛ همچنین 800 میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی برای تکمیل زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یافته و اکنون 21 شهرک و ناحیه صنعتی با 451 واحد فراوریی دارای پروانه بهره برداری در استان کرمانشاه فعال است.

تسهیلات ویژه

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه در رابطه با نحوه واگذاری زمین به متقاضیان گفت: متقاضیان حضور در شهرک های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار 20 درصد هزینه زمین را به صورت نقد و مابقی را به صورت اقساط 36 ماهه پرداخت می نمایند.

بیژن کردستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تمام امکانات زیرساختی همچون راه، آب، برق، گاز و فیبرنوری نیز برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک های صنعتی تامین می گردد.

براساس آمارهای موجود، در حوزه ارتباطات با تخصیص مبلغ 60 میلیارد ریال برای احداث و تکمیل زیر ساخت های شبکه مخابرات و فیبر نوری، اکنون همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان از ارتباط تلفن ثابت برخوردارند و هشت شهرک به شهرک های برخوردار از امکانات فیبر نوری هم اضافه نموده شده که رشد 167 درصدی را نشان می دهد.

رشد 6 برابری ساخت ایستگاه آتش نشانی، رشد 70 درصدی گازرسانی، رشد 10 درصدی آبرسانی، افزایش 300 درصدی خوشه های توسعه یافته از یک به چهار خوشه و تامین برق شهرک صنعتی زاگرس، ناحیه صنعتی ثلاث باباجانی و شهرک صنعتی صحنه از دیگر اتفاقات مثبت در شهرک های صنعتی استان طی هفت سال اخیر بوده است.

اقدامات شاخص

از دیگر دستاوردهای برجسته در حوزه شهرک های صنعتی، تجاری سازی سه ایده با مجموع ارزش 590 میلیارد ریال و کسب مقام نخست تجاری سازی ایده در حوزه تجاری سازی صنایع کوچک و همچنین انتخاب ایده برتر کشوری از میان ایده های فناورانه استان کرمانشاه بوده است.

یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت در شهرک های صنعتی استان، تشکیل کمیته تخصصی فراوریات باغی - دامی و شیلات بوده که منجر به واگذاری سه مجتمع گلخانه ای، سه مجتمع دامپروری و یک مجتمع قارچ و شروع ساخت آنها در سال 99 شده است در حالی که تا قبل از سال 92 فقط یک شهرک غیر فعال گلخانه ای وجود داشت.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق، هزینه 21 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت برای تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی، پایش ظرفیت های صادراتی صنایع کوچک استان به میزان 9 دهم میلیون یورو، راهبری فن بازار منطقه ای استان(کسب رتبه سه فن بازارهای منطقه ای کشور)، شناسایی ظرفیت ها و احتیاجهای فناوری صنایع کوچک، استمرار فعالیت کلینیک صنعت استان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی، مهارتی، کارآفرینی و مدیریتی، برگزاری تورهای صنعتی و فناوری با هدف انتقال تجارب و برگزاری استارت آپ در حوزه صنایع کوچک هم از اقدامات مهم در توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان در 2 سال اخیر بوده است.

رشد جهشی سرمایه گذاران

سرعت بخشیدن به تکمیل زیرساخت ها و فراهم کردن تسهیلات ویژه برای متقاضیان فعالیت فراوریی در شهرک های صنعتی استان، سبب شده که میزان حضور سرمایه گذاران در این شهرک ها فرایند روبه رشدی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه در این باره گفت: تا سال 96 به صورت میانگین سالانه حدود 50 مورد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی انجام می شد اما این فرایند در 2 سال گذشته به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد.

به گفته کردستانی در سال های 97 و 98 به ترتیب 294 و 250 قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کرمانشاه منعقد شده و این عدد، تنها طی 2 ماه نخست سال جاری به 102 قرارداد رسیده است.

در مجموع در هفت سال دولت تدبیر و امید، 893 قرارداد با متقاضیان منعقد شده که نسبت به گذشته 120 درصد رشد نشان می د هد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 80 درصد قراردادهای بسته شده در شهرک های صنعتی کرمانشاه به ایجاد اشتغال ثابت منجر خواهد شد.

شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یک نهاد توسعه ای به منظور تحقق اهدافی از جمله افزایش سهم صنعت در فراوری ناخالص داخلی کشور با تأکید بر توسعه صنایع کوچک، توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد احتیاج، استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب وکار صنایع کوچک کشور و استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی تشکیل شده است.

اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آنها مشغول به کار هستند.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1435

به "خبرنگاران رشد پنج برابری حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد پنج برابری حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید