خبرنگاران سیاست مدارا و تهاجم بایدن و ترامپ در سیاست خارجی

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- در یادداشت روزنامه ایران آمده است: در این دوره از انتخابات امریکا، دو کاندیدای اصلی شرکت کننده در انتخابات، کمتر به بحث های مربوط به سیاست خارجی پرداختند که با توجه به اینکه در هر کشوری برای مردم آن سیاست داخلی اهمیت دارد، قابل پذیرش است.

خبرنگاران سیاست مدارا و تهاجم بایدن و ترامپ در سیاست خارجی

روزنامه ایران یکشنبه 11 آبان یادداشتی را به قلم هرمیداس باوند کارشناس مسایل بین الملل، منتشر کرده است که در ادامه متن آن را می خوانیم: در این دوره از انتخابات امریکا، دو کاندیدای اصلی شرکت کننده در انتخابات، کمتر به بحث های مربوط به سیاست خارجی پرداختند که با توجه به اینکه در هر کشوری برای مردم آن سیاست داخلی اهمیت دارد، قابل پذیرش است. بویژه که در این دور از انتخابات امریکا، مسائل داخلی این کشور به گونه ای است که مردم نگرانی های جدی بابت شیوع کرونا و سیاست هایی دارند که دولت مستقر یا دولت جدیدی که پس از انتخابات روی کار خواهد آمد، در پیش خواهد گرفت. آنها همچنین با توجه به رشد روزافزون بیکاری که ناشی از محدودیت های کرونایی است، با حساسیتی ویژه رویکردهای اقتصادی دو کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه را دنبال می کنند.

با وجود توجه دونالد ترامپ و جو بایدن به مسائل داخلی امریکا و تمرکز آنها روی این مسائل در کمپین های انتخاباتی شان، این به آن معنا نیست که آنها فاقد راهبرد مشخصی در زمینه سیاست خارجی باشند. البته در بین این دو کاندیدا شرایط دونالد ترامپ در سیاست خارجی واضح تر است. او که در سیاست خارجی سه سال و نزدیک به 9 ماه اخیر دستاورد قابل قبولی نداشته، در یک ماه اخیر بدون اینکه به طور آشکار دست به تبلیغات روی سیاست خارجی خود بزند، سعی کرد، با تشدید بحران در روابط امریکا و چین، نگاه رأی دهندگان امریکایی را به سمت خود برگرداند. ترامپ در سال های گذشته، نبردی جدی با چین درباره مسائل اقتصادی داشته است. بویژه که تراز صادراتی دو کشور کاملاً نامتعادل است.

میزان صادرات چین به امریکا که در سال 2018 حدود 660 میلیارد دلار بود، بعد از جنگ تجاری در سرانجام سال 2019 به 470 میلیارد دلار تنزل کرد. در حالی که در همین بازه زمانی صادرات امریکا به چین در سال 2018 حدود 120 میلیارد دلار بود که در سرانجام سال 2019 به 87 میلیارد دلار تنزل پیدا کرد. با این حال ترامپ با توجه به اهداف انتخاباتی اش، در ماه اخیر بر شدت حملاتش به چین افزود و تلاش کرد این باور را به رأی دهندگان بدهد که می تواند از میزان صادرات چین به امریکا بکاهد و به این طریق اشتغالزایی را برای امریکایی ها به ارمغان آورد.

او امیدوار است با حملات اخیرش به چین دیگربار بتواند به موفقیت رسیده و نگاه ها را به سمت خود بازگرداند. علت تمرکز ترامپ روی مقابله هایش با چین نیز این بود که دستاورد رئیس جمهوری امریکا در دیگر حوزه های سیاست خارجی قابل توجه نبوده است.

اما در دیگر سوی این انتخابات، جو بایدن نیز به طور گذرا از مسأله سیاست خارجی عبور کرد. او می داند که روابط امریکا با متحدانش دیگر مثل سابق نیست و به سختی می توان آن را به شرایط قبل بازگرداند. اروپا که زمانی پیرو سیاست های امریکا در جهان بود، در چند سال اخیر به این جمع بندی رسیده که دیگر نباید دنباله رو سیاست های امریکا باشد و باید سیاست های مستقلی را در پیش بگیرد.

بنابراین بایدن در این زمینه کار سختی را در پیش دارد. او با این حال برای اینکه بتواند نگاه امریکایی ها را به سوی خود جلب کند، تلاش کرده به طور مشخص سیاست های خود در این زمینه را که ممکن است منجر به ریزش آرای او بین برخی گروه هایی شود که سیاست خارجی برای آنها مهم است، آشکار نکند. به همین دلیل است که در معدود اظهاراتی که وی درباره سیاست خارجی خود داشته، شاهد کلی گویی ها هستیم و در جایی مشاهده نمی شود که او به طور دقیق و با ذکر جزئیات به بیان دیدگاه هایش در حوزه سیاست خارجی بپردازد.

او در یک سال اخیر که به طور جدی وارد مبارزات انتخاباتی شده، نه فقط در سیاست خارجی که در برخی از مسائل سیاست داخلی نیز تنها به مواردی به طور مبسوط پرداخته و سیاست هایش در مورد آنها را تبیین کرده که شواهد و قراینی برای اجرای آنها در دست داشته است. اما به عرصه هایی که به آنها اطمینان ندارد، به طور حاشیه ای پرداخته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1825

به "خبرنگاران سیاست مدارا و تهاجم بایدن و ترامپ در سیاست خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیاست مدارا و تهاجم بایدن و ترامپ در سیاست خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید