خبرنگاران طرح آوای ورزش در هفته تربیت بدنی رونمایی می شود

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی طرح آوای ورزش در همسایگی را در 27 مهر ماه برای جلب مشارکت حداکثری مردم رونمایی می کنیم.

خبرنگاران طرح آوای ورزش در هفته تربیت بدنی رونمایی می شود

افشین مولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فدراسیون ورزش های همگانی در راستا اجرای ماموریت خود که ایجاد زمینه برای جلب مشارکت حداکثری مردم است، با توجه به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی اقداماتی را متناسب با فضای کرونایی در کشور در نظر دارد تا آن را اجرایی کند. براساس روزشمار هفته تربیت بدنی که در جلسات شورای همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش تعیین شد، در اولین روز هفته تربیت بدنی در 27 مهر ماه از طرحی به نام آوای ورزش در همسایگی رونمایی می کنیم.

وی افزود: در این طرح به دنبال این هستیم تا با توجه به رعایت پروتکل ها و تاکیدات ستاد ملی کرونا دال بر ممنوعیت یا محدودیت جدی بر ترددهای شهری و زندگی روزانه، مردم به جای رجوع به باشگاه ها مربیانی را به نزدیک ترین محل سکونت مردم در مجتمع های مسکونی یا محیط های باز بفرستیم. با هماهنگی های انجام شده نسبت به برگزاری ساعت ورزش در صبحگاه یا عصرگاه و با مشارکت اهالی مردم و رعایت همه پروتکل ها و شرایط فرهنگی محیط، اقدام به اجرای این طرح می کنیم.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: این طرح در ماه گذشته به شکل آزمایشی در هشت استان انجام شد که بازخورد خوبی داشت. اکنون در جمع بندی نهایی به سطح اجرای ملی در فاز یک حرکت کردیم که با استفاده از ظرفیت مربیان ورزش همگانی با تعداد هزار مربی بتوانیم هزار محله را برای مشارکت مردم با کانون خانواده فراهم کنیم. همچنین ظرف دو ماه آینده کمک کنیم تا مردم با وجود مربی، ساعتی را در روز به فعالیت بدنی بپردازند.

وی یادآور شد: در پروژه بعد با هدف ایجاد ظرفیت و شبکه سازی و حمایت طلبی که اصلی ترین راهبرد فدراسیون در سال آینده و امسال خواهد بود، سعی کردیم تا پروژه شکوه به معنای شبکه کمیته های ورزش همگانی را اجرا کنیم. در این پروژه به دنبال هم افزا کردن رویکرد همگانی در تمام فدراسیون ها و استفاده از تمام ظرفیت رشته های ورزشی هستیم تا با حضور روسای فدراسیون ها و مسوولان کمیته های همگانی فدراسیون های مرتبط این شبکه را رونمایی کنیم. بعد از این در پویش ها و اقدامات ورزش همگانی با تمام ظرفیت ورزش کشور به سراغ نیازهای گروهای مخاطب خواهیم رفت و از جذابیت رشته های مختلف ورزشی در رویکرد همگانی آن بهره مند می شویم و ظرفیت ملی را به سمت هماهنگی و افزایش اثربخشی هدایت می کنیم.

مولایی در پاسخ به این پرسش که درصد موفقیت این طرح ها چقدر است، گفت: به عنوان نمونه وقتی به تنهایی کمپین برگزار می کنیم، ما تنها در سطح استان ها 51 کمیته داریم اما اگر این کمپین را با حضور 51 فدراسیون و هیات های استانی و شهرستانی آنان برگزار کنیم، اثربخشی آن برای جذب مشارکت مردم بیشتر است.

وی ادامه داد: کمپینی را در سطح ملی به مدت 50 روز برگزار کردیم که دنبال کننده های ما از 160 هزار نفر به 200 هزار نفر افزایش یافت. یعنی این موضوع نشان داد که بیش از 40 درصد از مخاطبان ورزش همگانی در فضای مجازی که به نوعی فضای واقعی نسل جوان است، افزایش پیدا کردند. این جذابیت را در فوتبال، بسکتبال، کاراته و تنیس روی میز بیشتر می کنیم و می تواند مخاطب بیشتری را جذب کند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: پروژه شمس را داریم که شبکه ملی سمن های ورزشی است. سمن هایی در سطح کشور فعالیت دارند که متخصص و جوان هستند و با هماهنگی که با معاونت جوانان در سطح وزارتخانه انجام شد، دبیرخانه ای را در فدراسیون ورزش های همگانی ایجاد می کنیم تا از این سمن ها در توسعه ورزش همگانی به ویژه در محلات استفاده کنیم و این ظرفیت را به مدیریت منابع همگانی کشور اضافه می کنیم.

وی افزود: طرح دیگر شامل سفیران ورزش همگانی است که با همکاری دانشگاه های کشور انجام می شود و آن را در 28 مهر رونمایی می کنیم و با استفاده از ظرفیت دانشجویان کشور که بیش از 5 میلیون دانشجو داریم و با انتخاب دانشجویانی که ویژگی و شرایط لازم را دارند، در ترویج رشته های همگانی متناسب با پروتکل ها اقدام می کنند. عملکرد آنان رصد می شود و مدارجی را در قالب سفیران ورزشی و رتبه های بالاتر طی می کنند. اینها مبلغان رشته های ورزش همگانی در محیط های دانشگاهی هستند.

مولایی شرح داد: دومین نشست سیاست گذاری شهرهای فعال را که با حضور شهرداران شهرهای مختلف برگزار می شود و به سمت هم افزایی و استفاده از پروژه های ورزش همگانی و حمایت شهرداری ها از اجرای این پروژه ها در سطح شهرستان ها حرکت می کند. همچنین یک چالش زمان ورزش داریم که در 2 آبان به مدت 20دقیقه تمام کسانی که در این پویش شرکت می کنند، با پر کردن فیلمی از خودشان در این چالش مشارکت می کنند و دو نفر از دوستان را دعوت خواهند کرد تا به این چالش بپیوندند. یعنی یک شبکه هرمی را ایجاد می کنیم تا هر فردی جذب دو نفر را برعهده بگیرد و همینطور در سطح کشور گسترش یابد.

وی گفت: نخستین اندیشکده با حضور اساتید دانشگاه در ذیل فدراسیون افتتاح خواهد شد و ماموریت آن پایش و ارایه نقطه نظرات کارشناسی حرفه ای در خصوص چالش های پیش روی ورزش همگانی است و برای عبور از این چالش ها فدراسیون می تواند از آن در عرصه ملی استفاده کند. همچنین یک پویش ملی بازی و نشاط بچگانه را در نظر داریم تا در این شرایط کرونایی سعی کنیم از ظرفیت والدین و مادران برای تمرینات و بازی های بچگانه در خانه و با هدف بهبود مهارت های کودک استفاده کنیم.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: آموزش های لازم در قالب سی دی در اختیار مادران قرار می گیرد. در 5 استان به شکل نمونه مراکزی را برای ارزیابی شرایط کودک در دوران آموزش مادر بررسی و میزان رشد آن را به مادر اعلام می کنیم و انگیزه ای برای این می شود تا مادران در امر آموزش بچه ها خود در استفاده از ظرفیت بازی هایی که در این سی دی تهیه شده، مشارکت کنند و این امر کمک کند که بچه ها در دوران کرونا آسیب کمتری ببینند.

وی اعلام کرد: تفاهم نامه ای را با انجمن اهدای عضو منعقد می کنیم و می خواهیم تا خانواده ورزش همگانی در راستای مسوولیت اجتماعی خود وارد این انجمن شوند و از اهدای عضو برای استمرار و بقای جان هموطنان خود در سراسر کشور حامیت کنیم. علاوه بر آن سعی کردیم تا با آغاز هفته تربیت بدنی هر ماه به بازدید از خانواده های شهدای گمنام ورزشکار با هماهنگی ارگان های زیربط دیدار داشته باشیم و پیمانی را با خون شهید و خانواده آنان و استمرار از آرمان های شهدا داشته باشیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1717

به "خبرنگاران طرح آوای ورزش در هفته تربیت بدنی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح آوای ورزش در هفته تربیت بدنی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید