خبرنگاران پارسال بیش از 2 میلیون تُن کالا از گمرکات کردستان صادر شد

به گزارش هدا بلاگ، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل گمرکات کردستان گفت: بیش از 2 میلیون و 343 هزار تُن انواع کالا سال گذشته از طریق گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

خبرنگاران پارسال بیش از 2 میلیون تُن کالا از گمرکات کردستان صادر شد

بختیار رحمانی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 2 میلیون و 343 هزار و 572 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 339 هزار و 49 دلار در این مدت (سال 98) از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 97 از نظر وزنی 19 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: از مجموع صادرات اجرا شده یک میلیون و 269 هزار تُن کالا به ارزش 700 میلیون و 898 هزار و 929 دلار صادرات استان و یک میلیون و 74 تُن کالا به ارزش 638 میلیون و 150 هزار و 605 دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات کشور بوده است.

رحمانی پور با اشاره به اینکه صادرات از گمرکات سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشور اجرا شده است، افزود: مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی از گمرکات استان عراق، افغانستان، ترکیه، سوریه و هند بودند.

وی به میزان واردات اجرا شده از گمرکات استان هم طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت، 40 هزار و 48 تُن کالا به ارزش 43 میلیون و 868 هزار و 729 دلار از طریق گمرکات استان کردستان وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان تاکید کرد: میزان واردات اجرا شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از نظر ارزش دلاری چهار درصد کاهش داشته است.

رحمانی پور یادآور شد: عمده ترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به گمرکات استان شامل عراق، ایتالیا، سوئیس، بلغارستان و آلمان هستند.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 438

به "خبرنگاران پارسال بیش از 2 میلیون تُن کالا از گمرکات کردستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارسال بیش از 2 میلیون تُن کالا از گمرکات کردستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید