خبرنگاران 70 میلیارد ریال پروژه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش هدا بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- 2 واحد گلخانه با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال عصر شنبه در ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه افتتاح و به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 70 میلیارد ریال پروژه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ کاظم خاوازی؛ وزیر جهاد کشاورزی ابتدا یک واحد گلخانه پنج هزار متر مربعی شامل محصولات خارج از فصل مانند توت فرنگی را در شهرستان کرمانشاه افتتاح کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این باره گفت: برای احداث این واحد گلخانه ای چهار میلیارد تومان شامل سه میلیارد و 200 میلیون تومان آورده متقاضی طرح و 800 میلیون تومان تسهیلات اعطایی، سرمایه گذاری شده است.

نوربخش حاتمی اضافه نمود: همچنین یک واحد گلخانه پنج هزار مترمربعی واقع در روستای دهکبود درود فرامان شهرستان کرمانشاه امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی گفت: این پروژه با سرمایه گذاری سه میلیارد تومان شامل اخذ تسهیلات به مبلغ 2 میلیارد و 280 میلیون تومان و 720 میلیون تومان آورده مجری پروژه، احداث شده است.

به گفته او، با بهره برداری از این گلخانه سالانه 500 هزار گل شاخه بریده شامل گل رز فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: سطح زیرکشت گلخانه های استان کرمانشاه اکنون 48 هکتار است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از واحد جدید فراوری رب گوجه فرنگی

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان کرمانشاه، امروز از کارخانه فراوری رب گوجه فرنگی به ظرفیت 10 هزار تن در دشت فرامان کرمانشاه بازدید کرد.

عملیات اجرایی این واحد فراوریی از سال 97 شروع و در سال 99 آماده بهره برداری شده است. این کارخانه سالانه ظرفیت خرید 60 هزار گوجه فرنگی از کشاورزان را دارد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای احداث این کارخانه 70 میلیارد تومان شامل 12.5 میلیارد تومان دریافت تسهیلات و 57.5 میلیارد تومان آورده مجری پروژه، سرمایه گذاری شده است.

حاتمی اضافه نمود: با احداث این واحد فراوریی به صورت مستقیم برای 60 نفر به صورت ثابت و 40 نفر به صورت فصلی و 1000 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می گردد.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش خبرنگاران؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با فراوری بیش از چهار میلیون و 570 هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می نماید.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با 25 هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می گردد به طوریکه 70 درصد مساحت استان را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و 575 هزار و 814 تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان فراوری می گردد.

داشتن 11 اقلیم آب و هوایی، بارش های 2 برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و فراوری بیش از 98 درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق مالی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می نمایند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2416

به "خبرنگاران 70 میلیارد ریال پروژه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 70 میلیارد ریال پروژه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید