خرداد، زمان بهره برداری از فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور

به گزارش هدا بلاگ، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در مشهد و بهره برداری از فاز شیمیایی آن، تا سرانجام خرداد ماه امسال اطلاع داد.

خرداد، زمان بهره برداری از فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی سال های اخیر یکی از مهمترین دلایل آلودگی رودخانه تاریخی کشف رود، تخلیه روزانه 300 تانکر فاضلاب سپتاژ حاوی بسیاری از میکروب ها و فلزات سنگین و خطرناک بود؛ موضوعی که باعث شد زنگ خطر جدی تهدید سلامت مردم مشهد به صدا درآید؛ چرا که در پایین دست رودخانه از همین فاضلاب های خطرناک، برای کاشت محصولات کشاورزی و خوراکی استفاده می شد.

وی اضافه کرد: همین موضوع سبب شد تا پس از شروع ساماندهی رودخانه کشف رود به فرماندهی شهرداری مشهد در آبان 1398، احداث اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد و به همین دلیل، پس از مطالعات مختلف، عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه در آبان سال 1399 شروع شد.

یعقوبی ادامه داد: این تصفیه خانه در کیلومتر 7 جاده میامی و در اراضی تصفیه خانه اولنگ واقع شده است که پس از بهره برداری کامل، توانایی تصفیه روزانه 350 تا 400 تانکر فاضلاب سپتاژ را دارا است که همین موضوع سبب خواهد شد تا معضل تخلیه فاضلاب های خطرناک سپتاژ به داخل رودخانه کشف رود برای همواره رفع گردد.

معاون شهردار مشهد مطرح نمود: این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال تا به امروز پیشرفت فیزیکی 40 درصدی داشته است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور تا انتها خردادماه امسال و فاز بیولوژیک آن نیز، در آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2807

به "خرداد، زمان بهره برداری از فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرداد، زمان بهره برداری از فاز شیمیایی اولین و بزرگترین تصفیه خانه سپتاژ کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید