دانش بنیان ها از تمامی مزایای حضور در بورس بهره مند می شوند

به گزارش هدا بلاگ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 درصد از هزینه های ابتدایی پذیرش شرکت های دانش بنیان که وارد بازار شرکت های کوچک و میانه فرابورس شوند را پرداخت می کند.

دانش بنیان ها از تمامی مزایای حضور در بورس بهره مند می شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق، یکی از اولویت های اساسی در رشد و توسعه مالی کشور ها به شمار می رود. چرا که این شرکت ها با ایفای نقش کلیدی در اقتصاد، از حیث ساختار متفاوت اشتغال، وابستگی زیاد به منابع انسانی، انگیزه های کارآفرینی و نوآوری بیشتر، زمینه ساز و محرک رشد فعالیت های مولد مالی و توسعه فناوری در کشور ها هستند.

تنگنا هایی در جهت رشد شرکت های کوچک و میانه

طبق آمارها، در حال حاضر بیش از 90 درصد از شرکت های ثبت شده در کشورمان را شرکت های کوچک و میانه تشکیل می دهند. در حالی که این بنگاه ها در تولید ناخالص داخلی سهم بسیار کمتری از ظرفیتشان دارند.

به اعتقاد کارشناسان، مواردی همچون نقص در هدایت منابع مالی به سمت شرکت های کوچک و میانه در جریان تولید و البته مسائل متعدد در ساختار تامین مالی آنها، ساختار سنتی سرمایه، ساختار ضعیف حاکمیت شرکتی، نبود انگیزه برای تهیه و ارائه گزارش های مالی و عملیاتی شفاف، ناآگاهی از شرایط صنعت، شرکت های رقیب و تامین کنندگان و همچنین هزینه های بالای توزیع، از جمله مهمترین تنگنا ها در جهت رشد و نقش آفرینی شرکت های کوچک و میانه در اقتصاد ایران به شمار می فرایند.

یافتن موقعیت های متنوع تامین مالی

در این میان، اما از آنجا که پوشش کامل به تقاضای تامین مالی تمامی بنگاه های مالی از طریق سازوکار های بازار سرمایه از جمله مهمترین اهداف فرابورس ایران محسوب می شود، این رکن بازار سرمایه به منظور تسریع در فرایند پیاده سازی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، بازاری ویژه در راستای فراهم کردن دسترسی عموم بنگاه های کوچک، میانه و دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است تا از این رهگذر، این گونه بنگاه ها علاوه بر یافتن موقعیت های متنوع تامین مالی بتوانند از تمامی مزایای حضور در این بازار نیز بهره مند شوند.

پذیرش 32 شرکت دانش بنیان

با این خط مشی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر تمهیداتی که از بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان در بورس اندیشیده، 50 درصد از هزینه های ابتدایی پذیرش شرکت های دانش بنیان که وارد بازار شرکت های کوچک و میانه فرابورس شوند را پرداخت می کند.

بدین ترتیب تا به امروز 32 شرکت دانش بنیان پیروز شدند تا در بورس پذیرفته شوند. شرکت هایی که از بازار اول، تابلوی فرعی بورس تا بازار دوم بورس و فرابورس فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3312

به "دانش بنیان ها از تمامی مزایای حضور در بورس بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها از تمامی مزایای حضور در بورس بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید