درخواست عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی

به گزارش هدا بلاگ، جمع کثیری از اساتید دانشگاه شریف با ارسال نامه ای به مسئولان بلندپایه کشور خواهان عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی این دانشگاه به مناسبت عید سعید فطر شدند.

درخواست عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ جمع کثیری از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه با ارسال نامه ای رسمی به مسئولان عالی رتبه نظام، خواهان عفو و آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی نخبه و المپیادی دانشگاه شریف به مناسبت عید سعید فطر شدند.

در این نامه که به امضای بیش از 170 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف رسیده آمده است:

بیش از یک سال است که دو تن از دانشجویان برتر دانشگاه صنعتی شریف (امیر حسین مرادی و علی یونسی) که قبلا در المپیادهای کشوری و جهانی افتخاراتی را برای کشور عزیزمان هم کسب نموده اند، در زندان هستند. امضاکنندگان این نامه که جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند، بخش عظیمی از زندگی خود را صرف پرورش مستعدترین جوانان ایران نموده و همیشه به آنان به چشم فرزندان خود نگریسته اند.

یک فرزند نوجوان و جوان ممکن است سهواً یا عمداً مرتکب خطا گردد اما آنچه مهم است مواجهه پدرانه و درس آموز با اوست. از این منظر باتوجه به طولانی شدن گرفتاری این دو جوان، بدینوسیله مُصرانه از مقامات عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی درخواست می نماییم که با سعه صدر و با لحاظ حداکثر رأفت اسلامی نسبت به اتهامات این دو دانشجوی جوان، آنان را به مناسبت عید سعید فطر مورد عفو یا تعلیق مجازات قرار داده و اجازه دهند که به آغوش خانواده و جمع دانشگاهی خود بازگردند.

مطمئناً این برخورد پدرانه و عظیم منشانه مسئولین نظام جمهوری اسلامی در قبال فرزندان این آب و خاک که گهگاه ممکن است به مقتضای کم تجربگی و شور جوانی خطایی هم مرتکب شوند نور امید را در دل جوانان کشور روشن تر می سازد و بهانه فتنه انگیزی را از بدخواهان کشور سلب می کند.

به گزارش خبرنگاران، اسامی امضاء کنندگان نامه فوق در اختیار خبرگزاری خبرنگاران محفوظ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3041

به "درخواست عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید