دولت انتقالی سودان 10 شبکه تلویزیونی مذهبی را بست

به گزارش هدا بلاگ، وزیر فرهنگ و رسانه دولت انتقالی سودان دستور متوقف کردن فعالیت 10 شبکه مذهبی از جمله چند شبکه با گرایش سلفی را در این کشور را صادر کرد.

دولت انتقالی سودان 10 شبکه تلویزیونی مذهبی را بست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل محمد صالح وزیر فرهنگ و رسانه سودان، امروز، دستور متوقف سازی 10 شبکه مذهبی را در این کشور صادر کرد.

به گزارش وبگاه خبری اخبار السودان، طبق این دستور، شرکت تولید و توزیع محتوای رسانه ای الاندلس، مالک پخش بیش از 10 شبکه مذهبی در سودان از فعالیت ممنوع شده است.

یکی از معروف ترین شبکه های توقیف شده شبکه طیبه است که ریاست آن را عبدالحی یوسف از سلفیان این کشور بر عهده دارد.

پیشتر، دادستان کل سودان از بازداشت 51 نفر از عناصر دوره عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور در ارتباط با پرونده های مختلف خبر داده بود که عبدالحی یوسف یکی از این متهمان بود؛ او متهم شده بود که از عمر البشیر مبالغ اقتصادی دریافت کرده است (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش اخبار السودان، شبکه های یادشده برای پخش محتوای خود مجوزی از دولت سودان دریافت نکرده اند.

طبق گزارش ها، تا به امروز شبکه های یادشده واکنشی به تصمیم وزیر فرهنگ و رسانه سودان نشان نداده اند.

تصمیاتی از قبیل بسته شدن شبکه های تلویزیونی متعلق به سلفی ها، در دوره جدید گرفته شده و در حکومت قبل وجود نداشت. دولت کنونی پس از اعتراضات یک سال اخیر به قدرت رسید.

ارتش سودان 11 آوریل (22 فروردین) سال جاری، پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، عمر البشیر را برکنار کرد. پس از برکناری عمرالبشیر دولت انتقالی تابستان گذشته در این کشور تشکیل شد . دولت جدید برخلاف حکومت پیشین که رویکردی اسلامگرا داشت، رویکردی لیبرال دنبال می کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 184

به "دولت انتقالی سودان 10 شبکه تلویزیونی مذهبی را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انتقالی سودان 10 شبکه تلویزیونی مذهبی را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید