راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از نصب و راه انداری اولین دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتباری بیش از 11 میلیارد ریال در این واحد بیمارستانی اطلاع داد.

راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان

سید محمد حسین مکی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: به طور میانگین ماهانه بیش از سه هزار بیمار پذیرش و بیش از 11 هزار اکسپوز در بخش رادیولوژی بیمارستان شهید بهشتی کاشان، انجام می گردد.

وی توضیح داد: با راه اندازی این دستگاه، اشعه کمتری به بیمار و کادر درمانی وارد می گردد و تشخیص دقیق بیماری، کاهش هزینه و مصرف برق، کیفیت عالی تصاویر، قابلیت نگهداری عکس ها در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت طولانی، زمان کمتر، کیفیت بهتر از دیگر مزیت های استفاده از این سیستم تصویربرداری است.

مکی از راه اندازی بخش سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اطلاع داد و گفت: کوشش مسوولان بر ارائه خدمات باکیفیت و مورد احتیاج به مردم منطقه بوده و با این هدف، بخش سنجش تراکم استخوان با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی، در این بیمارستان راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: پوکی استخوان، بیماری خاموش خوانده می گردد که به علت کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم شهروندان در سالهای اخیر روبه افزایش است و آزمون سنجش تراکم استخوان به پزشکان در تشخیص قطعی پوکی استخوان و پیش بینی خطر شکستگی استخوان یاری می نماید.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: با توجه به اینکه بیماری پوکی استخوان هیچ علامت خاصی ندارد برای افرادی که دارای عامل خطر پوکی استخوان و شکستگی ناشی از آن هستند توصیه می گردد به پزشک مراجعه نمایند.

مکی اضافه نمود: بخش سنجش تراکم استخوان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سالن رادیولوژی، جنب بخش پزشکی هسته ای و در طول هفته، از ساعت 8 الی 14 آماده پذیرش بیماران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 40

به "راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید