رسانه روسی: تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داد

به گزارش هدا بلاگ، ایرنا نوشت: رسانه راشاتودی روسیه گفت که سال ها تحریم آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داده است. تهران با اجرایی کردن پروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک که تنگه هرمز را دور می زند، عملا تحریم های آمریکا را به افزایش قدرت خود تبدیل نموده است.

رسانه روسی: تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داد

راشاتودی روسیه نوشت: قاطعیت روز افزون ایران در مقابل تحریم ها در کنار مذاکرات اتمی وین با هدف بازگرداندن آمریکا به برجام پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از این توافق در سال 2018، اتفاق می افتد.

اقدام اخیر آمریکا در توقیف و دزدی نفت ایران و فروش آن تحت رژیم فعلی تحریم های مالی تهران، نشان دهنده یک کوشش بی جهت و اشتباه برای فشار بر ایران است.

با ادامه اتکا به روش های ترامپ مانند سرقت نفت در میان کوشش برای ورود دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، تیم بایدن یا در کوشش است قبل از یک توافق جدید، امتیازات بیشتری از ایران بگیرد و یا قبل از لغو تحریم ها تاجایی که ممکن است به صنعت نفت ایران صدمه بزند. هر دو ترفند اشتباه و محکوم به شکست است.

واقعیت این است که اقدامات خرابکارانه علیه زیرساخت ها و منابع ایران، چه به بهانه تحریم ها یا بهانه های دیگر، باعث تحریک اراده ایرانیان می گردد تا در فراوری و صادرات نفت و گاز خود به عنوان اهرم اصلی نفوذ بین المللی این کشور، به خودکفایی فزاینده ای دست یابند. تحریم ها یا هر توافق هسته ای نمی تواند اراده ایران در رسیدن به خودکفایی را محدود کند.

خارگ جزیره ای در خلیج فارس است که به عنوان پایانه اصلی صادرات نفت ایران برای حمل و نقل به وسیله تنگه هرمز عمل می نماید، در حالی که خلیج عمان اکنون یک اهمیت استراتژیک فوری در رابطه با کوشش تهران برای کنترل بیشتر توزیع نفت و استفاده از بازارهای سودآور شرق آسیا، پیدا نموده است.

درست است که اقدامات محدود کننده آمریکا بر صادرات نفت ایران تاثیر گذاشته است اما این کشور به شکل ماهرانه ای توانسته است تحریم های آمریکا را دور بزند و به مشتریان خود نفت بفروشد. از جمله اقدامات ایران افزایش فراوری داخلی و ساخت یک خط لوله انتقال نفت راهبردی است که به دریای عمان می رسد.

ایران چند سالی است که به دنبال ایجاد تنوع در پایانه های صادراتی نفت خود است. خط لوله هزار کیلومتری از گوره در غرب استان بوشهر تا 80 کیلومتری بندر جاسک قرار است روزانه یک میلیون بشکه نفت صادراتی ایران را انتقال دهد. این خط لوله و پایانه صادراتی آن اما علاوه بر آنکه تنوع پایانه های صادراتی ایران را ایجاد می نماید، همچنین به دلیل آنکه در خارج از خلیج فارس و تنگه هرمز قرار گرفته است، امنیت انرژی را برای کشور ایجاد می نماید.

این طرح همچنین به ایران اجازه می دهد تا در صورت احتیاج با بستن تنگه هرمز، افزایش قیمت نفت و سودن برد از صادرات نفت از بندر جاسک، فشار تحریم ها را متوجه آمریکا کند.

تحریم ها علیه صنعت نفت ایران نه تنها نتیجه معکوس داده و به اهداف خود نرسیده اند بلکه دیگر توجیهی برای آن ها نیز وجود ندارد. موقعیت ایران به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان انرژی دنیا و بازگشت نفت آن به بازار پس از لغو تحریم ها می تواند به بهبود تجارت و صنعت دنیای در دنیای پسا کرونا بیانجامد.

در حال حاضر تخمین زده می گردد که ایران پس از لغو تحریم ها می تواند ظرف سه ماه به فراوری چهار میلیون بشکه نفت خام در روز برسد. در همین حال، افزایش تقاضای دنیای نفت که تا حد زیادی به افزایش تقاضا در چین مرتبط است باعث رشد قیمت نفت خام برنت به بیش از 70 دلار در هر بشکه شده است. پس، افزایش عرضه نفت از ایران به راحتی در این بازار جذب خواهد شد.

چین پیش از این به فکر استفاده از نفت ایران پس از لغو تحریم ها بود. این کشور هم اکنون بدون توجه به تحریم های آمریکا از ایران نفت می خرد و دو کشور یک سند همکاری امضا نموده اند که شاهد سرمایه گذاری بزرگ چین در بخش انرژی ایران است.

تعصب های بی جهت باعث افزایش سرقت نفت شده است. دیوار کشی دور توانایی صادرات نفت ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری یک تاکتیک فرسوده با نتایج عکس است. دنیا آماده جذب منابع انرژی است که می تواند به احیای مالی پس از کرونا یاری کند. همانطور که منافع دنیای به طور فزاینده ای به یک ایران خارج از تحریم متصل می گردد، هرگونه اقدام علیه بخش نفت ایران بی فایده خواهد بود.

311311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2928

به "رسانه روسی: تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه روسی: تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید