رکورد جدید دولت آمریکا در ثبت کسری بودجه

به گزارش هدا بلاگ، کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در امسال میلادی شاهد رشدی 7.6 درصدی نسبت به پارسال بوده است.

رکورد جدید دولت آمریکا در ثبت کسری بودجه

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس آماری که روز آدینه منتشر شد کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در نیمه نخست امسال در مجموع 743 میلیارد و 600 میلیون دلار بود که افزایشی 7.6 درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می دهد.

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نمود: کسری از ماه اکتبر، شروع سال بودجه ای دولت، تا ماه مارس 52 میلیارد و 500 میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

دولت ترامپ و دفتر بودجه کنگره پیش بینی می نمایند که کسری بودجه امسال برای نخستین بار از سال 2012 از یک هزار میلیارد دلار عبور کند. این در حالی است که با توجه به بسته نجات اقتصادی 2 هزار و 200 میلیارد دلاری که به تصویب کنگره رسیده است و با در نظر دریافت این که پیش بینی می گردد مخارج دولت به شدت افزایش یابد، اقتصاددانان خصوصی تخمین می زنند کسری بودجه امسال از دو هزار میلیارد دلار عبور کند.

مارک زندی Mark Zandi, اقتصاددان ارشد موسسه مودیز آنالیتیکس Moodys Analytics, می گوید پیش بینی می نماید کسری بودجه امسال و همچنین سال آینده به 2 هزار و 500 میلیارد دلار برسد.

پیش از این، بالاترین کسری بودجه در دوره چهار ساله ای از سال 2009 تا سال 2012 زمانی روی داد که دولت آمریکا در حال هزینه کردن میلیارد ها دلار برای بیرون آوردن اقتصاد این کشور از عمیق ترین بحران از زمان رکود عظیم اقتصادی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 357

به "رکورد جدید دولت آمریکا در ثبت کسری بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جدید دولت آمریکا در ثبت کسری بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید