ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی خوئین

به گزارش هدا بلاگ، رئیس اداره­ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود از بهسازی بافت تاریخی و کوچه باغ های روستای تاریخی خوئین در شهرستان ایجرود با همکاری بنیاد مسکن، دهیاری خبر داد.

ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی خوئین

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ لاله عبدی کیا روز 13اردیبهشت 1400 با اعلام این خبرگفت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی از مصالح بومی برای عملیات عمرانی در بافت تاریخی و فرهنگی روستا خوئین استفاده می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایجرود افزود: کف سازی با سنگ لاشه بومی منطقه، بهسازی معابر با جدول­گذاری در حال حاضر در این روستای تاریخی و هدف گردشگری با همکاری بنیاد مسکن، دهیاری و نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایجرود در حال انجام است.

عبدی­ کیا افزود: با انجام عملیات کف سازی و ادامه فرایند بهسازی و بازسازی این روستای منحصربه فرد، زیبایی دوچندانی پیدا می کند و مکانی منحصربه فرد برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در روزهای بعد از کرونا خواهد شد.

وی گفت: بهسازی بافت تاریخی و کوچه باغ ها معمولاً از جنبه های گوناگون معماری، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، شهرسازی و اقتصادی دارای ارزش و اهمیت هستند. حفظ، احیا، باز زنده سازی می تواند حیات این منطقه را همگام با رشد و توسعه به پیش برد.

عبدی گفت: این روستا یکی از روستاهای هدف گردشگری استان زنجان به حساب می آید و دارای آثار تاریخی و طبیعی متعدد بوده که می­توان به میل خوئین، گورستانی تاریخی، دژمنده شهر زیرزمینی، آسیاب و مساجد اشاره کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2855

به "ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی خوئین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی و احیای بافت روستای تاریخی خوئین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید