سقوط 30 درصدی رشد اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا

به گزارش هدا بلاگ، در آستانه تجدید نظر دولت انگلیس درباره تداوم مقررات منع رفت وآمد برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-19 در این کشور، وزیر دارایی هشدار داد رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) بین 25 تا 30 درصد سقوط خواهد کرد.

سقوط 30 درصدی رشد اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا

به گزارش روزنامه تایمز لندن، اعضای دولت اصرار دارند که مقررات قرنطینه از ماه آینده میلادی (می) برداشته شود.

یکی از اعضا که خواسته نامش فاش نشود در همین زمینه به تایمز گفته، این مهم است که ما بر اثر مقررات منع رفت و آمد زیان بیشتری وارد نکنیم. ما در حال بررسی تمدید این مقررات به مدت سه هفته دیگر هستیم تا پس از آن فرایند رفع محدودیت ها را آغاز کنیم.

مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت انگلیس هفته گذشته در گزارشی هشدار داد که همه گیری ویروس کرونا و شیوع بیماری کووید-19 بیش از 2.4 میلیارد پوند در روز به اقتصاد این کشور زیان می زند.

براساس این گزارش، پس از وضع مقررات منع رفت وآمد در انگلیس، میلیون ها کارگر کارخانجات، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل ها خانه نشین شده و بازدهی مالی 31 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، بخش تولید با تحمل 500 میلیون پوند خسارت در روز بیشترین زیان را تجربه می کند و بسیاری از شرکت ها در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند.

برخی از اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار معتقدند، این کشور فقط چند هفته تا تحمل شرایط غیرقابل جبران فاصله دارد و بر همین اساس، مقررات منع رفت وآمد نباید از آوریل (اواسط - اردیبهشت) تجاوز کند.

ایان دانکن اسمیت رهبر پیشین حزب حاکم محافظه کار هشدار داد که دولت باید سریع تر کرونا را تحت کنترل درآورده و زمان زیادی برای این کار ندارد.

وی در اظهارنظری اضافه کرد: اقتصاد توانایی تحمل این شرایط را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار کووید-19 خواهد شد.

فایننشال تایمز نیز چندی پیش گزارش داد که خسارت های مالی ناشی از کرونا بر شرکت های تجاری انگلیس بسیار فراتر از پیش بینی وزارت دارایی و بسته حمایت مالی دولت این کشور است. بر همین اساس ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس درصدد رفع تدابیر سختگیرانه تردد در کشور برآمده است.

این در حالی است که دولت هنوز پیروز به مهار بیماری کووید-19 نشده و آمارهای رسمی ابتلا به کرونا روز به روز در حال افزایش است.

محققان پیش بینی می کنند در بهترین حالت، نخستین واکسن ویروس کرونا پاییز امسال تولید و عرضه شود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

چای قند پهلو: چای قند پهلو، یک مجله خانوادگی است برای همه سنین

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 397

به "سقوط 30 درصدی رشد اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 30 درصدی رشد اقتصادی انگلیس بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید