سیزدهمین نمایشگاه گردشگری به جنگ کرونا رفت

به گزارش هدا بلاگ، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، سفیر چین در ایران و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری خود با کمپین همدردی مردم ایران با چینی ها را به سبب ویروس کرونا اعلام کردند.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری به جنگ کرونا رفت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کمپین همدردی مردم ایران با چینی ها

کمپین #ووهان ـ قوی ـ باش از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه اندازی و در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی شد. بنری این کمپین حمایتی که شعر سعدی بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند و شعارهای ووهان قوی باش و ویرس ها می میرند، مهربانی هرگز روی آن به سه زبان فارسی، انگلیس و چینی نوشته شده، در این نمایشگاه قرار داده شده تا مردم بیشتری به آن بپیوندند. همزمان با رونمایی از این کمپین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر معاونانش، پس از امضای این بنر، با همراهی سفیر چین در ایران، شعار زنده باد ووهان را به زبان چینی سر دادند. مسلم شجاعی، دستیار ستادی دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می گوید: این کمپین با هدف همدردی و انتقال امید ایرانی ها به مردم چین راه اندازی شده است. به همین دلیل بنری در نمایشگاه گردشگری نصب شده تا بازدیدنمایندگان جملات امیدبخش و امضای خود را در آن ثبت نمایند. از سفیر چین در ایران نیز دعوت شد تا در مراسم افتتاح این کمپین حضور داشته باشد، مردم با او عکس می گیرند و تصاویر و جملات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این جریانی انسان محبت آمیز است برای انتقال روحیه و امید به مردم چین که درگیر یک ویروس مرگبار شده اند. وی ادامه داد: بنر امضای مردم ایران در ادامه به چین فرستاده خواهد شد و با همکاری سفیر ایران در چین و دیگر مقامات آن کشور، در یکی از میدان های اصلی شهر ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا ـ، نصب می گردد. شیوع ویروس کرونا که هزمان با شروع تعطیلات عید بهاره چینی ها تشدید شد، سفرهای خارجی آن ها را تعطیل کرد. این جریان باعث شد بسیاری از کشورها از توقف پروازها و سفر چینی ها متضرر شوند. چین بزرگترین صادرنماینده گردشگر به دیگر کشورها است که بیشترین درآمد را در این بخش برای بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و استرالیا فراوری می نماید. ایران چند سالی است چین را در اولویت بازارهای هدف گردشگری قرار داده و با لغو یکطرفه ویزا برای اتباع این کشور، سعی در بدست آوردن سهم بیشتری از بازار گردشگری این کشور داشت. سال گذشته در عید بهاره چینی ها حدود 17 هزار چینی به ایران سفر نموده بودند که ایران امید داشت لغو ویزا، حجم سفر چینی ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد اما شیوع ویروس کرونا و تعلیق پروازهای مستقیم بین دو کشور، باعث شد این برنامه فعلا متوقف گردد. چینی ها در دو سال گذشته یکی از مهمترین بازدیدنمایندگان خارجی نمایشگاه گردشگری تهران را تشکیل می دادند که غیبت آن ها در نمایشگاه سال جاری محسوس بود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری با اشاره به این شرایط، گفت: مطمئنم چین می تواند این بیماری را کنترل کند و ما می توانیم به برنامه های گردشگری خود با این کشور بازگردیم.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 163

به "سیزدهمین نمایشگاه گردشگری به جنگ کرونا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین نمایشگاه گردشگری به جنگ کرونا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید