صادرات بیش از 2 تن خاویار از بیضاء تا سرانجام سال آینده

به گزارش هدا بلاگ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می گردد بیش از 2 تن گوشت ماهیان خاویاری از شهرستان بیضاء به کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه صادر گردد.

صادرات بیش از 2 تن خاویار از بیضاء تا سرانجام سال آینده

به گزارش خبرنگار از ، منصور امیریان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضاء از شروع استحصال خاویار از دو هزار قطعه ماهی گونه سیبری به منظور صادرات به کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد تا خاتمه سال آینده بیش از دو تن خاویار از ماهیان مذکور استحصال گردد.

او با اشاره به اینکه شرکت پرورش ماهی ملوسجان بزرگترین مزرعه منطقه ها غیرساحلی کشور است، ابراز کرد: سال جاری برای اولین بار ماهیان سیبری در این مزرعه آماده استحصال خاویار هستند.

به گفته امیریان، مزرعه پرورش ماهی ملوسجان از سال 1377 در زمینه فراوری ماهی قزل آلا فعالیت داشته و از سال 1395 هم به پرورش ماهیان خاویاری تغییر گونه داده است.

او اضافه کرد: در این مرحله بیش از 18 تن گوشت سفید از ماهی سیبری هم فراوری و علاوه بر در سطح کشور به کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می گردد.

امیریان با اشاره به اینکه مزرعه مذکور به اسم مکاهمه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور شناخته می گردد، توضیح داد: در این مزرعه سایر گونه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، ازون برون، قره برون، چالباش، شیب، استرلیاد و هیبرید هم پرورش داده می گردد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیضاء اعلام کرد: این مزرعه با ظرفیت 120 تن گوشت و سه هزار کیلوگرم خاویار در حال فعالیت است و پارسال به اسم نمونه ملی ماهیان خاویاری در منطقه ها غیر ساحلی منتخب و معرفی گردید.

ماهیان خاویاری به علت خواص فراوان از گران ترین خوراکی های دریایی دنیا به تعداد می فرایند و دریای خزر به اسم یکی از بزرگترین منابع صید این نوع ماهی در دنیا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3196

به "صادرات بیش از 2 تن خاویار از بیضاء تا سرانجام سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 2 تن خاویار از بیضاء تا سرانجام سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید