صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت چمدانی

به گزارش هدا بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت چمدانی صورت می گیرد.

صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت چمدانی

داستان چیست؟

پریسا راد افرود: 3 رشته جاجیم بافی، گلیم مشته و نین چیت بافی این استان در معرض منسوخ شدن بودند که هر سه را احیا نموده ایم.

وی توضیح داد: 360 کد رشته صنایع دستی در سطح کشور بوده که 36 تا از این رشته ها در استان در حال کار هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته 473 کارت مشاغل خانگی صادر کردیم.

راد تاکید نمود: 35 هزار صنعتگر فعال در استان داریم اما، نزدیک به 16 هزار نفر از این افراد شناسنامه دار هستند و در سامانه ما ثبت شده اند.

وی ادامه داد: 588 نفر طی سال های گذشته بیمه قالی بافی شدند و با توجه به سهمیه ای که از سال گذشته به این استان دادند، مجددا 8 نفر بیمه تامین اجتماعی و حدود 50 تا 60 نفر به وسیله صندوق بیمه روستایی و عشایر بیمه شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: صادرات صنایع دستی این استان بیشتر بخاطر شرایط مالی کشور به صورت چمدانی صورت گرفته و صادرات گمرکی هم داشته ایم.

راد اعلام کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال جهش فراوری نامگذاری شده، برنامه هایی را پیش بینی نموده ایم که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، برگزاری دوره های شاغلین به صورت عمومی و تخصصی و برنامه های دوره های استاندارد سازی و بسته بندی به بهبود کیفیت فراوریات صنایع دستی یاری کنیم که بتوانیم کارهای صادراتی انجام دهیم و همچنین، در حال پیگیری برای بازراچه های فروش موقت و دائمی هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 920

به "صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت چمدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به صورت چمدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید