طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید

به گزارش هدا بلاگ، برای سبزه عید امسال به جای عدس، گندم و یا ماش از دانه کنجد سیاه بو نداده استفاده کنید. با طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید نوروز آشنا شوید.

طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید

خبرنگاران | سرویس خانه داری - پهن کردن سفره هفت سین و تزیین آن یکی از قدیمی ترین و زیباترین رسم و رسومات ایرانیان در سرتاسر جهان است. در این سفره 7 قلم که همگی پارسی و خوراکی هستند شامل؛ سبزه، سیب، سرکه، سمنو، سیر، سنجد و سماق قرار می گیرند. از این 7 قلم، 2 مورد را باید از چند روز قبل تهیه کرد که شامل سبزه و سمنو می شود؛ با این حال اگر فرصت نداشته باشید جای نگرانی نیست چون همه این ها در بازار برای فروش آماده هستند اما اگر بخواهید یک هفت سین خانگی داشته باشید باید از چند روز قبل از عید نوروز دست به کار شوید.

معمولا برای کاشت سبزه عید از گندم، عدس یا ماش استفاده می شود در صورتی که با بیشتر بذرهای لعاب دار و همچنین بذرهای سخت نیز می توان سبزه های بسیار زیبایی تهیه کرد.

یکی از این دانه های لعاب دار که سبزه بسیار زیبایی خواهد داد و خیلی زود و راحت نیز تهیه می شود، دانه کنجد سیاه است. از دانه هایی که رشد سریعی دارند می توان به: کنجد، آفتابگردان، گندم و چاودار اشاره کرد و دانه هایی که رشد آهسته تری دارند شامل: شنبلیله ، نخود ، ماش ، سویا و ارزن می باشند.

با ما همراه باشید تا طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای سفره هفت سین عید نوروز را یاد بگیرید.

طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید

  1. فرایند کار به این صورت است که باید دانه کنجد را برای حدود 6 الی 8 ساعت در آب خیس کنید. بهترین زمان جهت جوانه زدن کنجد، 8 روز قبل از عید می باشد. این دانه تا سیزدهم فروردین رشد کمی دارد و می توان ار آن به عنوان سبزه مناسب سفره هفت سین استفاده کرد.
  2. پس برای کاشت سبزه کنجد، ابتدا یک قطعه پارچه را روی یک بطری خالی یا همان ظرف دلخواه پیچانده و سپس مقداری از دانه های کنجد را در آب خیس کنید و بر روی پارچه قرار دهید.
  3. بعد از چند روز، دانه های کنجد بر روی پارچه دور بطری جوانه می زند و به صورت ستون کوچکی از سبزه به شکلی زیبا و تماشایی چشمان هر بینده ای را به خود خیره می کند.
  4. به همین راحتی و به همین سرعت، شما یک سبزه بسیار زیبا خواهید داشت که شبیه به هیچ سبزه دیگری نیست و داخل سفره هفت سین شبیه به یک درخت سبز کوچک به چشم می آید.

چند نکته درباره کاشت سبزه کنجد سیاه

  • برای تهیه سبزه کنجد سیاه باید از دانه کنجد بونداده استفاده کنید.
  • شما می توانید از دانه کنجد سفید نیز برای تهیه این سبزه استفاده کنید.

امیدواریم از این آموزش استفاده کنید و یک سبزه متفاوت و زیبا برای سفره هفت سین امسال خود تهیه کنید. در پایان اگر علاقمند به کاشت سبزه ای متفاوت هستید مطالعه مطالب سبزه هویج یا سبزه شلغم؛ سبزه ای خاص برای هفت سین و آموزش کاشت سبزه در آب برای عید نوروز را به شما توصیه می کنیم.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2138

به "طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سبزه کنجد سیاه برای عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید