طرز تهیه کتلت گوشت و قارچ

به گزارش هدا بلاگ، مقدار تخم مرغ ها بسته به اندازه انها دارد ، ابتدا 2 تخم مرغ به مایه گوشت اضافه کنید و اگر احساس کردید نیاز است تخم مرغ سوم را نیز اضافه کنید اما دقت داشته باشید که مایه کتلت شل نشود و بتوانید با دست به آن شکل دهید ، در زمان اضافه کردن پیاز رنده شده به مایه گوشت با فشار دست اب اضافی پیاز را بگیرید.

طرز تهیه کتلت گوشت و قارچ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ،استفاده از آرد سلیقه ای است و میتوانید بجای استفاده از آرد به این صورت عمل کنید که 1 تخم مرغ را بزنید و کنار دست تان قرار دهید ، در زمان شکل دادن کتلت و قرار دادن داخل ماهیتابه دست خود را به مقداری تخم مرغ اغشته کنید و کتلت را کف دست تان شکل دهید و داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود.

مواد لازم کتلت گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده300گرم
سیب زمینی متوسط3 عدد
پیاز3 عدد
سیر3 حبه
تخم مرغ2-3 عدد
قارچ خرد شده2 لیوان
روغن.نمک.فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت گوشت و قارچ

  1. 2 عدد پیاز و 2 حبه سیر را ریز خرد کنید ، داخل ماهیتابه روغن بریزید و پیازها و سیرهای خرد شده را بهمراه نمک و فلفل در روغن تفت دهید تا نرم شوند.قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها سرخ شوند و اب قارچ ها کشیده شود ، پس از سرخ شدن مایه قارچ را کنار بگذارید تا خنک شود.
  2. سیب زمینی ها را بپزید ، پس از پخت سیب زمینی ها را بکوبید تا خوب له شوند.
  3. داخل کاسه ای گوشت چرخ کرده ، سیب زمینی های له شده ، تخم مرغ ها ، نمک ، فلفل ، 1 پیاز و 1 سیر رنده شده را بریزید و با دست خوب ورز دهید تا مایه کتلت یکدست شده و حالت چسبندگی داشته باشد.
  4. دستان خود را مرطوب کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و کف دست تان خوب پهن کنید.
  5. حدود 1-2 قاشق از مایه قارچ در میان مایه کتلت بریزید و از اطراف با دست مایه کتلت را جمع کنید (دقت کنید مایه قارچ به بیرون نفوذ نکند) ، با دست به مایه کتلت شکل دهید و تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید.
  6. داخل کاسه ای مقداری آرد بریزید سپس کتلت ها را به نوبت داخل ارد بزنید (دقت کنید ارد زیادی دور کتلت ها نباشد ، این کار برای جلوگیری از خرد شدن یا چسبیدن کتلت میباشد) ، هر دو طرف کتلت ها را داخل روغن سرخ کنید تا برشته شوند سپس کتلت ها را در ظرف بریزید و بهمراه سالاد و چاشنی دلخواه سرو کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1758

به "طرز تهیه کتلت گوشت و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت گوشت و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید