طرز تهیه کراکت سیب زمینی پنیری

به گزارش هدا بلاگ، کراکت سیب زمینی پنیری یک غذای بسیار خوش طعم است که به آرامی در دهان آب می گردد و طعم مواد داخل آن به قدری لذیذ است که دلتان نمی خواهد به راحتی سفره غذا را ترک کنید.

طرز تهیه کراکت سیب زمینی پنیری

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

مرحله اول: پیازها را حلقه حلقه کنید

ابتدا باید پیازها را حلقه حلقه کنید. 2 عدد پیاز کوچک را به ضخامت 2 سانتیمتری اسلایس کنید و حلقه های پیاز را از هم جدا کنید. حلقه های عظیم را نگه داشته و حلقه های کوچک تر را کنار بگذارید.

مرحله دوم: سیب زمینی ها را پوره کنید

3 عدد سیب زمینی متوسط را پوست بگیرید و خرد کنید تا زودتر آب پز گردد. سپس آن ها را به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سیب زمینی ها، خامه ترش، نمک، فلفل و پودر سیر را داخل ظرفی بریزید و له کنید.

مرحله سوم: گوشت، پنیر و پیاز گریل شده

اکنون می خواهیم مواد داخل کراکت ها را آماده کنیم. ابتدا پیازهایی که کنار گذاشته بودید را خرد کنید. بیکن ها را داخل ظرفی ریخته و با قیچی خرد کنید. وقتی بیکن ها قبل از سرخ شدن خرد شوند تردتر می شوند. تابه را روی شعله متوسط قرار دهید و به مدت 2 دقیقه بیکن ها را سرخ کنید. سپس پیاز را اضافه کنید تا زمانی که طلایی مایل به قهوه ای رنگ گردد. پنیرها را به اندازه ای که داخل حلقه های پیاز جا شوند برش دهید.

مرحله چهارم: آماده کردن کراکت ها

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و پیازها را با فاصله داخل سینی بچینید. ابتدا یک سوم حلقه های پیاز را با سیب زمینی پر کنید. سپس یک لایه مخلوط گوشت و پیاز بریزید. یک تکه پنیر روی آن قرار داده و لایه آخر را نیز با پوره سیب زمینی پر کنید.

وقتی تمام حلقه ها را به همین شکل پر کردید آن ها را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد و مرحله سرخ کردن راحت تر گردد.

مرحله پنجم: سرخ کردن

داخل یک ظرف 2 و نیم پیمانه آرد بریزید.

داخل یک ظرف 4 عدد تخم مرغ زده شده و ¼ پیمانه آرد

داخل یک ظرف هم 3 پیمانه پودر سوخاری یا پودر نان.

کراکت ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید و به ترتیب داخل آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری بغلتانید. وقتی روی کراکت ها کاملا پوشانده شد آنها را داخل روغن زیاد سرخ کنید.

منبع: بدونیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 1645

به "طرز تهیه کراکت سیب زمینی پنیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کراکت سیب زمینی پنیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید