لاوروف: به هر تحریم جدید غربی پاسخ می دهیم

به گزارش هدا بلاگ، وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن تفکرات ضد روسی اتحادیه اروپا، هشدار داد مسکو به هر تحریم جدیدی که غرب علیه آن اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد.

لاوروف: به هر تحریم جدید غربی پاسخ می دهیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) لحن ضد روسی اتحادیه اروپا و تهدید آن ها به اعمال تحریم های بیشتر را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف ضمن هشدار درباره اینکه روسیه به هر تحریم جدید غربی پاسخ خواهد داد، گفت بروکسل به اقدامات تنبیهی معتاد شده و این جهت، راه به جایی نمی برد.

وی با بیان اینکه بروکسل بنیان روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا را تخریب کرد، شرح داد در حقیقت باید برعکس می شد و مسکو از کودتا در اوکراین علیه اروپا حمایت می کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اضافه کرد، مسکو تحریم های جدید غرب را علیه دولت، نمایندگان مجلس و کمپانی های کشوری که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته غیرقانونی و بی اساس دشمن خود اعلام نماید، تلافی می نماید.

لاوروف توضیح داد: اتحادیه اروپا گمان می نماید هر کاری می تواند انجام دهد... این جهت، بن بست است. لابی ستیزه جوی ضد روس در اتحادیه اروپا مشغول است... ما نمی توانیم این خصومت را بدون پاسخ بگذاریم.

مجلس اروپا هفته قبل قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال تحریم های جدید علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیغام رسان بانکی سوئیفت شده است.

بعد از آن، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع نمودن ورود مقام های ارشد این کشور به اروپا به دلیل نقش آن ها در زندانی کردن الکسی ناوالنی، چهره معارض کرملین، ورود هشت مقام اروپایی به خاک این کشور را ممنوع نمود.

طی روز های اخیر کشور های غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات های روس را از کشور خود اخراج کردند.

همچنین روز دوشنبه اتحادیه اروپا، ولادیمیر چیژوف سفیر روسیه را به دلیل اعمال تحریم های مسکو علیه مقامات و نمایندگان مجلس اروپا، احضار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2876

به "لاوروف: به هر تحریم جدید غربی پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: به هر تحریم جدید غربی پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید