مأموریت جدید در آمریکا برای مقابله با نفوذ چین در سازمان ملل

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که مارک لمبرت، مأمور سرویس خارجی در این وزارتخانه، به عضویت دایره روابط سازمانی بین المللی منصوب شد که یک تیم حرفه ای و دیپلماتیک در زمینه تضمین یکپارچگی نهادهای چندجانبه است.

مأموریت جدید در آمریکا برای مقابله با نفوذ چین در سازمان ملل

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه با تأیید خبر این انتصاب خاطرنشان کرد: این مأموریت شامل مقابله با نفوذ مخرب پی آر سی (PRC سرنام جمهوری خلق چین) و سایر کشورها در نظام سازمان ملل است.

نشریه فارین پالیسی نیز روز چهارشنبه گزارش داد که مارک لمبرت که پیش از این فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی بوده، به این سمت منصوب می گردد.

برپایی این سِمت جدید در حالی صورت می گیرد که بدبینی ها از نحوه فعالیت نهادهای چندجانبه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز به روز برتری می یابد. ترامپ بارها بطور آشکار از نهادهایی همچون سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد نموده است.

با این حال، روز چهارشنبه یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که چین در اقدامی مغایر با تحریم های سازمان ملل، کارگران کره شمالی را تا خاتمه ضرب الاجل 22 دسامبر به وطنشان بازنگردانده است.

سفارت چین در واشنگتن تاکنون نسبت به این پست جدید در وزارت خارجه آمریکا اظهارنظری ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 122

به "مأموریت جدید در آمریکا برای مقابله با نفوذ چین در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت جدید در آمریکا برای مقابله با نفوذ چین در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید