مقاله: نام نویسی افراد فاقد کد ملی با کد مهمان در سیستم نظام سلامت

به گزارش هدا بلاگ، وی درباره تزریق واکسن کرونا به تعدادی از کادر اجرایی و ورزشکاران راهی مسابقات المپیک برغم اعلام کمیته بین المللی المپیک مبنی بر الزامی نبودن واکسیناسیون برای حضور در این مسابقات، گفت: ذیل سند ملی واکسیناسیون، کمیته ای وجود دارد که موارد بسیار بسیار استثنائی و اورژانس کشور را آنالیز می نماید. به عنوان مثال در بحث پاراالمپیک، بسیاری از کشور ها به ورزشکاران پاراالمپیک شان واکسن تزریق نموده اند و وقتی ورزشکار پاراالمپیکی ایرانی ما که به آنجا می رود، اگر واکسینه نشده باشد، او را به دلیل واکسینه نشدن ایزوله می نمایند. حال ممکن است ورزشکاری که یکسال زحمت کشیده و می خواهد برای کشور افتخار کسب کند، جایی کرونا بگیرد و تستش هم مثبت گردد، که در این صورت او را برمی گردانند. ضمن اینکه تعداد همه این ها بالغ بر 120 نفر بود که به آن ها واکسن زدند و عده ای هم به عنوان مراقب با این افراد می فرایند که تعدادی از آن ها هم واکسینه شدند که فکر می کنم که همه این ها زیر 200 نفر بودند که به آن ها واکسن کرونا تزریق شد. به هر حال در سند ملی استثنائات هم پیش بینی شده است.

مقاله: نام نویسی افراد فاقد کد ملی با کد مهمان در سیستم نظام سلامت

ماجرای تزریق واکسن کرونا برای کاروان المپیکی و پاراالمپیکی ایران

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره واکسیناسیون افراد زیر 18 سال، گفت: فعلا هیچ برنامه ای برای واکسیناسیون افراد زیر 18 سال نداریم. زیرا فعلا واکسن تایید شده ای برای زیر 18 سال ها وجود ندارد. البته باید توجه کرد که زمانیکه شما 70 درصد جمعیت را واکسینه کنید، به ایمنی جمعی خواهیم رسید؛ بنابراین در این صورت حتی اگر افراد زیر 18 سال را هم واکسینه نکنیم به آن 70 درصد خواهیم رسید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه نمود: درباره ایرانیان فاقد شناسنامه و کارت ملی که البته تعدادشان خیلی زیاد نیست، قرار شد با هماهنگی وزارت کشور اقدام کنیم. به طوری که از سوی وزارت کشور به این افراد یک کد تعلق بگیرد که ما بتوانیم این کد را به عنوان کد فرد مهمان در سیستم نظام سلامت مان ثبت کنیم و هیچ مسئله ای در این زمینه برای ایرانیان فاقد کارت ملی وجود ندارد.

منبع مقاله: نام نویسی افراد فاقد کد ملی با کد مهمان در سیستم نظام سلامت

انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3284

به "مقاله: نام نویسی افراد فاقد کد ملی با کد مهمان در سیستم نظام سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نام نویسی افراد فاقد کد ملی با کد مهمان در سیستم نظام سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید