مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس

به گزارش هدا بلاگ، بی وای دی F3 یک سدان چینی است که از لحظه ورود به بازار ایران، تهدیدی جدی برای محصولات وطنی و خودروهای هم قیمت خود محسوب می شد. به جرئت می توان گفت که این خودرو در بسیاری از موارد کیفیت بیشتری را نیز ارائه می نماید.

مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس

بی وای دی F3 در بازار ایران رقبای زیادی دارد، ولی جدی ترین آنها بسترن B30 و دنا پلاس است. در این مقاله، ما به مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس می پردازیم.

مقدمه ای بر مقایسه بی وای دی F3

بی وای دی F3 یک سدان جمع و جور ساخت کمپانی بی وای دی (BYD) چین و یکی از پرفروش ترین خودروهای سدان در بازار این کشور است. با ورود خودروسازهای چینی به بازار ایران، معادلات بخشی از بازار که برای مدت های طولانی زیر سیطره خودروسازان وطنی بوده تا حدود زیادی به هم خورده است. درواقع باید گفت چینی ها در صنعت خودرو روزبه روز پیشرفت نموده اند، تا جایی که امروز در پی دست و پا کردن جایگاهی ثابت برای خود در بازارهای جهانی هستند.

تعداد زیادی از خودروهای چینی با هدف پرکردن خلأ موجود در بازار کشورهایی مانند ایران ساخته شده است؛ زیرا تا قبل از این فاصله زیادی بین قیمت خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی بود. چینی ها با تشخیص به موقع این گپ بزرگ در بازار، پیروز شدند محصولات خود را به طور گسترده ای عرضه نمایند.

بی وای دی F3 از نمای روبه رو

یکی از همین خودروهای چینی سدان کامپکت ساخت کمپانی بی وای دی یعنی بی وای دی F3 است. این خودرو که دومین محصول راه یافته به بازار ایران به وسیله کمپانی مذکور است، با طراحی مناسب، توانایی فنی قابل قبول و آپشن های متنوع سعی دارد رقیبان هم قیمت خود را کنار بزند و سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند.

البته هیچ محصولی را از یک کمپانی نمی توان یافت که تمامی ویژگی های لازم برای پیروزیت را داشته باشد. بی وای دی F3 در بازار ایران رقبای زیادی دارد، ولی جدی ترین آنها بسترن B30 و دنا پلاس است.

مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30

اولین خودرویی که ما در مقایسه بی وای دی F3 به آن می پردازیم، بسترن B30 است. بسترن B30 برای اولین بار در سال 2015 به بازارهای جهانی معرفی و عرضه شد. در ایران، گروه بهمن مونتاژ و عرضه محصولات بسترن را برعهده دارد. خودروهای چینی امروز از طراحی های بهتری نسبت به گذشته برخوردارند و بسترن B30 نیز همین گونه است. این خودرو از طراحی خوبی بهره می برد؛ به خصوص در نمای روبه رو ترکیب جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ های زیبا چهره متفاوتی را به این خودروی چینی بخشیده است.

در نمای کناری هم خطوط حجم دهندهٔ به کاررفته باعث زیباترشدن این خودرو شده است. اگرچه نمای عقب ساده است، ولی به طورکلی می توان بسترن B30 را خودرویی زیبا دانست. کابین این خودرو نیز از طراحی خوبی بهره می برد و اجزای آن هماهنگی مناسبی با هم دارد.

ازنظر آپشن ها و امکانات هم بسترن B30 شرایط خوبی دارد و از این نظر تقریباً با بی وای دی F3 در یک سطح قرار می گیرد. به طورکلی می توان گفت ازنظر طراحی و امکانات، هر دو خودرو در یک سطح قرار می گیرد و انتخاب بین آنها تا حدود زیادی سلیقه ای است.

نمای داخلی بی وای دی F3

بسترن B30 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1600 سی سی تنفس طبیعی مجهز است که می تواند 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. قدرت فراوریشده این پیشرانه را جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می نماید. عملکرد این پیشرانه تقریباً مشابه پیشرانه بی وای دی F3 است و از این نظر تفاوت خاصی وجود ندارد.

درمجموع کیفیت ساخت و عملکرد بسترن B30 و بی وای دی F3 تقریباً مشابه هم است، ولی بسترن B30 به علت برخورداری از بازار خرید و فروش بهتر در مقایسه بی وای دی F3 گزینه مناسب تری محسوب می گردد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش بسترن B30 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه بی وای دی F3 با دنا پلاس

خودروی دیگری که در مقایسه بی وای دی F3 قرار می گیرد، دنا پلاس است. این خودرو که درواقع نسخه فیس لیفت شده دنا با آپشن های بیشتر محسوب می گردد، از ظاهر به نسبت خوبی برخوردار است. دنا پلاس به لطف چراغ های تازه و زیبا که به چراغ روز نیز مجهز است و جلوپنجره بزرگ چهره تهاجمی و زیبایی به خود گرفته است.

کابین این خودرو نیز شرایط مناسبی دارد و از طراحی به نسبت خوبی برخوردار است. جایگاه ها راحت و کابین به لطف عایق بندی خوب، آرام و بی صدا است. بنابراین دنا پلاس را باید یکی از باکیفیت ترین خودروهای ایرانی دانست. این خودرو ازنظر کیفیت ساخت و مونتاژ، طراحی و متریال به کاررفته و امکانات و تجهیزات موجود برترین خودروی ایرانی است.

ازنظر سطح تجهیزات و آپشن ها نیز دنا پلاس از خودروهای داخلی یک سروگردن بالاتر است و از امکانات خوبی بهره می برد، ولی در مقایسه بی وای دی F3 و بسترن B30 در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

نمای پشتی بی وای دی F3

دنا پلاس به پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی مجهز است. این پیشرانه 4 سیلندر است و حجمی برابر با 1646 سی سی دارد و می تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. جعبه دنده ای 5 دنده دستی قدرت پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

پیشرانه این خودرو نیز تقریباً عملکرد مشابهی با دو خودروی دیگر دارد. به طورکلی دنا پلاس در میان خودروهای فراوری داخل، برترین است اما در مقایسه بی وای دی F3 در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش دنا پلاس به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه بی وای دی F3 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش بی وای دی F3

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3533

به "مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بی وای دی F3 با بسترن B30 و دنا پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید