میوه محبوبی که مصرف آن بعد از غذا شما را بیمار می نماید

به گزارش هدا بلاگ، بعضی از میوه های تابستانی علاوه بر فواید درمانی در صورت زیاد مصرف کردن مشکلاتی را برای سیستم ایمنی افراد به وجود می آورند.

میوه محبوبی که مصرف آن بعد از غذا شما را بیمار می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، زردآلو یکی از میوه های خوشمزه کوهستانی در فصل تابستان است که در ییلاق به عمل می آید و در سراسر ایران هواداران خاص خود را دارد.

طبع این میوه شیرین، سرد و تر بوده و ارزش تغذیه ای بالایی دارد.

متخصصان طب سنتی و تغذیه مدعی هستند که نوع شیرین زردآلو از خاصیت گرم تری برخوردار است و مصرف آن برای درمان بعضی بیماری ها تأثیرگذار است.

زردآلو حاوی مقدار زیادی از ویتامین های A، B ،C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی است.

فواید مصرف زردآلو

ورزشکاران می توانند بعد از فعالیت بدنی زردآلو مصرف نمایند، اما به هیچ عنوان بعد از خوردن آن نباید آب بنوشند. اگر دچار تنش یا استرس های مکرر هستید و خواب راحتی ندارید برای رسیدن به آرامش و نشاط بیشتر حتماً از زردآلو بهره ببرید.

زردآلو برای بازنمایندگی گرفتگی های مجاری عروق و نرم نمایندگی سفتی ها، رشد استخوان ها و دندان ها، بهبود درد مفاصل یا رماتیسم، برطرف عطش یا تشنگی، درمان اسهال، ضد سرطان، درمان بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی، درمان خونریزی های داخلی و بیرونی، تقویت اعصاب و روان، شادابی، تقویت بینایی و چاقی تأثیر دارد.

متخصصان طب سنتی مدعی هستند که هیچگاه بعد از غذا زردآلو نخورید. همچنین بعد از خوردن زردآلو، حمام نکنید. برای درمان اسهال باید 10 گرم برگ خشک آن را با آب سرد میل کرد.

اگر فردی به تب مبتلا شد، برای درمان می تواند خیس شده آن را مصرف نموده و بعد از آن به سرعت آب گرم را همراه عسل میل کند تا هرچه سریع تر بهبود یابد.

چه کسانی نباید از زردآلو استفاده نمایند؟

سالمندان و بچه ها باید از مصرف بی رویه زردآلو پرهیز نمایند. به عقیده متخصصان همواره این میوه را قبل از غذا مصرف نموده و همراه با آن هسته اش را نیز مصرف نموده تا به هضم بهتر غذا یاری گردد. سردمزاجان نباید بیش از حد به مصرف زردآلو اقدام نمایند.

فواید و مضرات هسته زردآلو برای سلامتی

اگر به مسائل گوارشی به خصوصی دچار هستید از هسته زردآلو غافل نشوید، البته برگه زردآلو به هضم راحت تر غذا یاری خواهد نمود، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد؛ چرا که ممکن است باعث بروز دل درد در افراد گردد. در صورتی که هسته زردآلو تلخ بود آن را کنار بگذارید؛ به علت اینکه اسید سیانیدریک و اسید پروسیک موجود در هسته تلخ زردآلو برای سلامتی بسیار مضر است.

خواص روغن زردآلو

اگر از سنگینی یا صداهای گوش خود رنج می برید، چند قطره زردآلو را در گوش خود بچکانید تا مشکل تان بهبود یابد. روغن مغز هسته زردآلو در صورت تلخ بودن فایده زیادی برای کشتن کرم معده و روده دارد. همچنین ورم مقعد را از بین برده و باعث خرد شدن سنگ مثانه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 897

به "میوه محبوبی که مصرف آن بعد از غذا شما را بیمار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه محبوبی که مصرف آن بعد از غذا شما را بیمار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید