هشدار پزشکی؛این افراد نباید هندوانه بخورند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران:افرادی که دچار بیماری افزایش پتاسیم خون هستند، نباید از مقادیر زیاد هندوانه استفاده نمایند؛ چرا که باعث نامنظم شدن ضربان قلب و عدم کنترل عضلات خواهد شد.

هشدار پزشکی؛این افراد نباید هندوانه بخورند

یک مشاور تغذیه در مورد مضرات مصرف هندوانه برای بعضی از افراد شرح داد.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: یکی از میوه های پرمصرف فصل تابستان هندوانه است که بیش از 90 درصد این میوه را آب تشکیل می دهد؛ بنابراین این میوه می تواند به اسم یکی از خوراکی های تامین نماینده آب بدن مطرح باشد. بعلاوه با توجه به فصل گرما، احتیاج بدن به آب بیشتر از سایر فصول احساس می گردد؛ به همین علت بهتراست از آب و جایگزین های مناسب به میزان کافی در این فصل استفاده کنیم.

او در ادامه اضافه نمود: باید به این نکته توجه داشت که یکی از دلایل گرمازدگی کم آبی بدن است و در کنار سایر عوامل محیطی مانند گرمای هوا این موضوع تشدید می گردد. هندوانه منبع خوبی از فیبر های محلول و غیر محلول است که می تواند برای عملکرد صحیح و سلامت سیستم گوارشی بسیار مفید واقع گردد. البته هندوانه به علت دارا بودن آب کافی جزو میوه های ضدیبوست هم محسوب می گردد.

این مشاور تغذیه بیان کرد: هندوانه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضد التهابی دارند و می توانند رادیکال های آزاد و مواد مضر را از بدن دفع نمایند؛ بنابراین این میوه می تواند در پیشگیری از بیماری و سکته های قلبی و مغزی موثر واقع گردد. با توجه به وجود آب و الکترولیت ها مثل سدیم و پتاسیم در هندوانه؛ می تواند جایگزین آب های از دست رفته به واسطه تعریق بدن باشد.

او در ادامه اضافه نمود: هندوانه با توجه به اینکه حاوی مقادیر پتاسیم است و نقش پتاسیم در کاهش فشار خون اهمیت دارد؛ بنابراین این میوه برای افرادی که پرفشاری و غلظت خون دارند بسیار مفید و حائز اهمیت است. بعلاوه مصرف این میوه به کاهش علائم مبتلا به آسم و تنگی نفس یاری می نماید. جالب است بدانید هندوانه حتی برای سلامت پوست و مو هم بسیارمفید است.

چه افرادی نباید هندوانه بخورند

این متخصص تغذیه بیان کرد: هر ماده غذایی در کنار فواید مثبت، مضراتی را به همراه دارد. در صورتی که افراط در مصرف این میوه انجام گردد، حتما مضرات خاص خود را به همراه دارد. افرادی که دچار بیماری افزایش پتاسیم خون هستند، نباید از مقادیر زیاد هندوانه استفاده نمایند؛ چرا که باعث نامنظم شدن ضربان قلب و عدم کنترل عضلات خواهد شد. بعلاوه افرادی که مسائل گوارشی مانند نفخ دارند، در مصرف هندوانه زیاده روی ننمایند.

اولیایی توضیح داد: در واقع ممکن است افراط در مصرف هندوانه، اختلال درسیستم گوارشی و اسهال را در پی داشته باشد. بعلاوه افرادی که طبع سرد دارند؛ به علت سرد بودن هندوانه ممکن است دچار ناراحتی های گوارشی شوند؛ بنابراین رعایت اصل تعادل در مصرف همه مواد غذایی و میوه ها بسیار حائز اهمیت است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3154

به "هشدار پزشکی؛این افراد نباید هندوانه بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پزشکی؛این افراد نباید هندوانه بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید