هم نشینی کتاب و سینما در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران ؛ در ادامه همکاری انجمن سینمای جوان و خانه کتاب و ادبیات ایران مقرر شد که انجمن سینمای جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب و خانه کتاب هم در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته باشند.

هم نشینی کتاب و سینما در نمایشگاه کتاب تهران

در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران بخش ویژه سینما کتاب برگزار خواهد شد که روزانه سه سانس ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

در نخستین سانس، فیلم های کودک و نوجوان، با هدف ترغیب بچه ها، خردسالان و نوجوانان به کتاب و کتاب خوانی به نمایش در خواهند آمد. در این بخش الزاما همه فیلم ها اقتباسی نیستند اما کتاب های مرتبط با آن فیلم ها در انتها معرفی می شوند.

سانس دوم به نمایش فیلم های مستند و فیلم کوتاه اختصاص داده شده است. در این بخش فیلم های کوتاه اقتباسی و فیلم های مستند مرتبط با مؤلف، پژوهشگر و یا در حوزه صنعت نشر به نمایش در می آیند.

سانس آخر این برنامه به نمایش فیلم های سینمایی که بر اساس منابع مکتوب و زندگی نامه های افراد ساخته شده اند اختصاص دارد. بعلاوه انجمن سینمای جوان غرفه ای برای معرفی کتاب های سینمایی اش برپا خواهد نمود.

در انتها هر فیلم، اثر و کتاب های مرتبط با موضوع آن به وسیله مجری کارشناس و عوامل فیلم آنالیز می گردد. هدف این برنامه این است که به واسطه تماشا فیلم کتاب ها هم خوانده شوند.

محل اکران فیلم ها و مستند ها در نمایشگاه کتاب تهران به صورت یک سینمای سیار خواهد بود که با همکاری واحد سینمای سیار انجمن سینمای جوانان ایران برپاخواهد شد. استفاده علاقه مندان از این برنامه رایگان است و برنامه اکران فیلم ها در نمایشگاه کتاب تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3667

به "هم نشینی کتاب و سینما در نمایشگاه کتاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم نشینی کتاب و سینما در نمایشگاه کتاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید