ویندوز 11 می تواند روی کامپیوتر هایی با حداقل 196 مگابایت رم هم اجرا گردد!

به گزارش هدا بلاگ، کاربرانی که می خواهند به ویندوز 11 آپگرید نمایند، باید روی کامپیوتر خود حداقل 4 گیگابایت رم داشته باشند. بااین حال، آنالیز ها نشان داده است که این سیستم عامل می تواند در حداقلی ترین حالت روی سیستم هایی با 196 مگابایت رم هم اجرا گردد.

ویندوز 11 می تواند روی کامپیوتر هایی با حداقل 196 مگابایت رم هم اجرا گردد!

آنالیز های کاربران نشان می دهد که 196 مگابایت حافظه رم برای اجرای ویندوز 11 کافی است. ولی این حافظه تجربه ای متفاوت را برای شما رقم می زند.

کاربرانی که می خواهند به ویندوز 11 آپگرید نمایند، باید روی کامپیوتر خود حداقل 4 گیگابایت رم داشته باشند. بااین حال، آنالیز ها نشان داده است که این سیستم عامل می تواند در حداقلی ترین حالت روی سیستم هایی با 196 مگابایت رم هم اجرا گردد.

ویندوز 11 با پیش احتیاج های مختلفی معرفی گردید و بعضی از این پیش احتیاج ها باعث شدند عده زیادی از کاربران نتوانند از این سیستم عامل نو استفاده نمایند. حالا توسعه دهندگان نسخه ای از ویندوز 11 موسوم به Tiny11 را منتشر نموده اند که می تواند روی کامپیوتر هایی با 21 برابر رم کمتر نسبت به پیش احتیاج رسمی مایکروسافت نیز کار کند.

نسخه Tiny11 اجزای غیرضروری سیستم عامل را حذف می نماید تا سبک تر گردد و روی کامپیوتر های بیشتری قابل استفاده باشد. در پیش احتیاج های رسمی Tiny11 گفته شده است که کاربران به حداقل 2 گیگابایت رم احتیاج دارند، اما آنالیز ها نشان می دهد که این 2 گیگابایت همچنان بسیار زیاد است و می توان به دوره کامپیوتر های ویندوز 98 برگشت.

ویندوز 11 با رم پایین بسیار کُند می گردد

البته ویندوز 11 با شرایط سختی روی این کامپیوتر ها اجرا خواهد شد و احتمالاً افراد کمی مایل به استفاده از آن خواهند بود. این سیستم عامل با رم 196 مگابایتی بیش از 30 دقیقه طول می کشد تا بوت گردد و بعلاوه 15 دقیقه زمان ضروری است تا پنجره Task Manager باز گردد. بااین حال، نکته مهم این است که ویندوز 11 هرچند آهسته، اما می تواند با این اندازه رم اجرا گردد.

اگر روی کامپیوتر خود 4 گیگابایت حافظه رم ندارید تا ویندوز 11 را اجرا کنید، Tiny11 می تواند گزینه ای برای تجربه این سیستم عامل باشد. البته فراموش نکنید که استفاده از نسخه های غیررسمی ویندوز ریسک های خاص خودش را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نسخه می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

در ماه دسامبر 2022 اعلام شده بود که ویندوز 11 حدود 16.12 درصد از سهم بازار پی سی ها را به دست آورده است، اما هنوز فاصله زیادی با ویندوز 10 با سهم 70 درصدی دارد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3637

به "ویندوز 11 می تواند روی کامپیوتر هایی با حداقل 196 مگابایت رم هم اجرا گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11 می تواند روی کامپیوتر هایی با حداقل 196 مگابایت رم هم اجرا گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید