چین: آمریکا حق ندارد خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شود

به گزارش هدا بلاگ، وزیر امور خارجه چین گفت که ایالات متحده پس از خروج از برجام در سال 2018، حالا حق ندارد تقاضای گسترش و تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را داشته باشد.

چین: آمریکا حق ندارد خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده است و حالا حق ندارد خواستار آن شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

وی هم چنین اظهار کرد که تمام تمهیدات سازمان ملل متحده باید با جدیت اجرا شوند و ایالات متحده آمریکا دیگر عضو توافق هسته ای ایران یا همان برجام (JCPOA) نیست، و حق ندارد از سازمان ملل درخواست تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را داشته باشد.

روسیه نیز اعلام کرده است که مطابق با قطعنامه (2231) شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از منقضی شدن تحریم های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر با تمدید آن ها موافقت نخواهد کرد.

ایالات متحده در تلاش است تا تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را که قرار است در ماه اکتبر منقضی شود تمدید کند. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در تماسی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد اهمیت و لزوم تمدید و گسترش تحریم ها علیه ایران صحبت کرده است.

کهن پارس: کهن پارس | مجله همه پارسی زبان های دنیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 853

به "چین: آمریکا حق ندارد خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا حق ندارد خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید