گلکسی واچ 7 در برابر واچ 6؛ ارتقای جزئی یا مهم؟

به گزارش هدا بلاگ، سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد از جدیدترین ساعت هوشمند خود، گلکسی واچ 7، رونمایی کرد. این محصول در مقایسه با نسل قبلی خود، گلکسی واچ 6، از پیشرفت هایی برخوردار شده است، اما آیا این پیشرفت ها به مقدار ای هستند که ارتقا را توجیه نمایند؟ در این مقایسه بین گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 6، به طور دقیق آنالیز می کنیم که آیا ارتقا از گلکسی واچ 6 به گلکسی واچ 7 برای شما لازم است یا خیر.

گلکسی واچ 7 در برابر واچ 6؛ ارتقای جزئی یا مهم؟

مقایسه ویژگی ها

از نظر ظاهری، گلکسی واچ 7 تفاوت چندانی با گلکسی واچ 6 ندارد. هر دو ساعت دارای صفحه نمایش گرد سوپر آمولد با ابعاد 1.3 اینچ (رزولوشن 432 × 432 پیکسل) یا 1.5 اینچ (رزولوشن 480 × 480 پیکسل) و حداکثر روشنایی 2000 نیت هستند. بعلاوه، هر دو از شیشه محافظ گوریلا گلس، قاب آلومینیومی و بندهای سیلیکونی با اتصال استاندارد بهره می برند. هردو ساعت دارای رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار و آب IP68، مقاومت در برابر فشار 5ATM و طراحی مقاوم در برابر ضربه با استاندارد MIL-STD-810H هستند.

مهم ترین تفاوت بین این دو ساعت، پردازنده بسیار سریع تر گلکسی واچ 7 است. تراشه Exynos W1000 این ساعت با استفاده از فرآیند 3 نانومتری ساخته شده و دارای یک هسته پرقدرت Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 است. سامسونگ ادعا می نماید که این پردازنده باعث 2.7 برابر سرعت بالاتر در اجرای برنامه ها، 3.4 برابر عملکرد تک هسته ای سریع تر و 3.7 برابر عملکرد چند هسته ای سریع تر نسبت به گلکسی واچ 6 می گردد. بنابراین، تمام کارهایی که با ساعت انجام می دهید، از باز کردن برنامه ها گرفته تا جابه جایی بین واچ فیس ها و استفاده کلی، سریع تر و روان تر خواهد بود.

بعلاوه، گلکسی واچ 7 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که دو برابر حافظه گلکسی واچ 6 است. این فضای بیشتر به شما امکان می دهد تا برنامه های کاربردی، تصاویر، واچ فیس ها و موسیقی بیشتری را به صورت آفلاین ذخیره کنید. حسگر BioActive تازه در گلکسی واچ 7 میزان گیری دقیق تر ضربان قلب و ردیابی و تجزیه و تحلیل جزئی تر خواب را ارائه می دهد. طبق گفته سامسونگ، این حسگر دقت میزان گیری ضربان قلب را در طول تمرینات با شدت بالا تا 30 درصد بهبود می بخشد. گلکسی واچ 7 برای اولین بار در بین ساعت های هوشمند سامسونگ از GPS دو فرکانسه بهره می برد که باعث بهبود دقت ردیابی موقعیت مکانی در تمرینات فضای باز، به ویژه در منطقه ها شهری یا منطقه های با درختان زیاد یا تپه/کوه می گردد.

گلکسی واچ 7 با رابط کاربری One UI Watch 6 (بر پایه Wear OS 5) عرضه می گردد و انتظار می رود یک نسل دیگر از به روزرسانی های Wear OS (One UI Watch) را نسبت به گلکسی واچ 6 دریافت کند.

از دیگر شباهت ها می توان به 2 گیگابایت رم، قابلیت اتصال LTE، وای فای، بلوتوث 5.3، NFC و سنسورهای شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، نور و دما اشاره نمود. هر دو ساعت نیز از باتری های مشابه و شارژ بی سیم سریع Qi پشتیبانی می نمایند.

گلکسی واچ 7 در برابر واچ 6؛ آیا باید مدل تازه را بخریم؟

در کل همانطور که می بینید، این دو ساعت تفاوت های زیادی با هم ندارند و بنابراین خرید گلکسی واچ 7 برای افرادی که از گلکسی واچ 6 استفاده می نمایند چندان منطقی نیست. ضمناً باید خاطرنشان کنیم اگر از تجربه کاربری واچ 6 رضایت ندارید، باید صبر کنید تا ببینید آیا بعد از دریافت آپدیت One UI 6 Watch شرایط آن بهتر می گردد یا نه. در نهایت باید بگوییم که برای خرید گلکسی واچ می توانید به سایت خبرنگاران سر بزنید.

منبع: SAmMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3744

به "گلکسی واچ 7 در برابر واچ 6؛ ارتقای جزئی یا مهم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 7 در برابر واچ 6؛ ارتقای جزئی یا مهم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید