یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد

به گزارش هدا بلاگ، وزیر خارجه سابق عمان در یک گفت وگو به روایت سفرش در دوران انقلاب اسلامی به ایران به عنوان فرستاده سلطان قابوس و دیدارش با امام خمینی(ره) پرداخت.

یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه سابق عمان در بخشی از گفت وگوی خود با برنامه لیل مسقط(شب مسقط) که شامگاه پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه از تلویزیون رسمی عمان منتشر شد، تاکید نمود که در دوران انقلاب اسلامی در ایران، عمان هم از انقلاب اسلامی ایران و رهبر آن امام خمینی حمایت کرد.

یوسف بن علوی گفت: با وجود اینکه رابطه ما با شاه ایران رابطه ای قوی بود به حدی که همکاری نظامی و امنیتی با یکدیگر داشتیم؛ اما مرحوم سلطان قابوس تصمیم گرفت که از انقلاب اسلامی ایران حمایت کند.

وی اضافه نمود: ما در حمایت از امام خمینی موضع گرفتیم و سلطان قابوس تصمیم گرفت هیاتی را برای دیدار با رهبر ایران اعزام کند و در سخت ترین زمان به عنوان نخستین هیات خارجی به دیدار امام خمینی رفتم.

او درباره دیدار با امام خمینی (ره) گفت : ما رفتیم و امام خمینی را دیدیم. حدود نیم میلیون هوادار به اطراف خانه امام آمده بودند. امام خمینی شخصیتی متواضع داشت و در یک خانه ساده که شامل دو اتاق بود زندگی می کرد، یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای استقبال از مردم بود.

بن علوی گفت: آن موقع ما با یمن جنوبی درگیر بودیم و من گفتم فرصتی پیش آمده تا من در این خصوص سوالی را از امام خمینی می پرسم.

وی اضافه نمود: من اولین نفر از جهان عرب و همه جهان بودم که با امام خمینی دیدار داشتم. به او گفتم کشوری عربی وجود دارد که حاکمان آن به دین و اسلام اعتقادی ندارند و منتظر بودم که امام بگوید باید به جنگ با آنها رفت، اما امام پاسخ داد که آنها اسلام را نمی شناسد باید آنها را دوباره آموزش دهیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2704

به "یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید