واکنش سفارت ایران در توکیو به تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به غرب آسیا

به گزارش هدا بلاگ، سفارت ایران در ژاپن اعزام نیروهای نظامی این کشور به آب های جنوبی ایران را موجب تأمین ثبات و امنیت منطقه ندانست.

واکنش سفارت ایران در توکیو به تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به غرب آسیا

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، صفحه توئیتر سفارت ایران در توکیو در واکنش به تصمیم دولت ژاپن برای اعزام یک فروند کشتی جنگی و دو فروند هواپیمای گشتی به آب های جنوبی ایران، تأکید کرد که حضور نیروهای خارجی در جهت امنیت منطقه ارزیابی نمی گردد.

در توئیت سفارت ایران در ژاپن آمده است: طرح صلح هرمز (HOPE) ایران بستر بومى و مؤثر در کاهش تنش در منطقه است. انتظار مى رود کشورهاى دوست با حمایت بموقع و عملى از طرح هرمز به وظیفه بین المللى در حفاظت از کشتیرانى عمل کنند. حضور نیروهاى خارجى جهت صلح و ثبات و امنیت منطقه ارزیابى نمى گردد.

طبق طرح تایید شده توسط آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، یک فروند ناوشکن مجهز به بالگرد نظامی و دو فروند هواپیمای گشت زنی P-3C از نیروهای نظامی این کشور موسوم به نیروی دفاع از خود به غرب آسیا اعزام می گردد. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی دولت ژاپن روز چهارشنبه گفت که خلیج عمان (که در شمال دریای عرب واقع شده) یا تنگه باب المندب (که متصل کننده دریای سرخ به خلیج عدن است) مکان های احتمالی استقرار نظامیان اعزامی ژاپن به منطقه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 136

به "واکنش سفارت ایران در توکیو به تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفارت ایران در توکیو به تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید