5 نفر در حمله شبه نظامیان در کشمیر کشته شدند

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران: در آستانه سفر نخست وزیر هند به منطقه کشمیر تحت کنترل دهلی نو، بر اثر حمله شبه نظامیان مسلح به کاروان ارتش هند 5 نفر کشته و بیش از 7 نفر نیز زخمی شدند.

5 نفر در حمله شبه نظامیان در کشمیر کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ در حالی که مانموهان سینگ نخست وزیر هند میخواهد به منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور سفر کند، حمله امروز دوشنبه شبه نظامیان به یک کاروان نظامی ارتش در این منطقه منجر به کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 7 نفر دیگر شده است.

این حمله در شرایطی صورت گرفته که نیروهای دولتی هند در آستانه سفر نخست وزیر به کشمیر عملیات های گشت زنی خود را افزایش داده اند تا از هر گونه اعتراض و حملات شبه نظامیان بر ضد مقام های دولتی هند جلوگیری نمایند.

سفر دو روزه سینگ به کشمیر از فردا سه شنبه شروع خواهد شد. این سفر یک هفته پس از آن انجام خواهد شد که شبه نظامیان در شهر سرینگر مهمترین شهر کشمیر دو پلیس هندی را کشتند.

پلیس هند پس از این حملات تعداد زیادی از جدایی طلبان را بازداشت کرده و اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در کشمیر کرده است.

آشوک پراساد رئیس پلیس هند تاکید نمود: ما کلیه تدابیر امنیتی را برای سفر نخست وزیر هند به کشمیر اتخاذ می کنیم. ولی سخنگوی ارتش هند گفت: شبه نظامیان مسلح این کشور امروز دوشنبه به سوی کاروانی از نیروهای نظامی در یک بزرگراه آتش گشوده اند که بر اثر این حمله 4 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده اند.

وی اضافه کرد: پلیس هند کوشش وسیعی را برای یافتن عاملان این حمله در منطقه شروع کرده اند. سینگ قرار است در این سفر خط راه آهن جنوب به شمال کشمیر را افتتاح کند و با مقام های محلی کشمیر در مورد تازه ترین تحولات منطقه رایزنی و گفت و گو کند.

جدایی طلبان کشمیر خواهان برگزاری اعتصاب سراسری در روز سه شنبه شده اند و بر این باورند که تنش ها و اختلافات در کشمیر با امتیازات مالی و توسعه خدمات ریلی حل و فصل نخواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 87

به "5 نفر در حمله شبه نظامیان در کشمیر کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نفر در حمله شبه نظامیان در کشمیر کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید