7 روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه ها

به گزارش هدا بلاگ، همواره برای از بین بردن مورچه ها احتیاج به استفاده از مواد سمی نیست. روش های طبیعی و آسانی هم وجود دارد تا این حشرات را فراری دهید.

7 روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه ها

دفع سریع مورچه و جلوگیری از هجوم بیشتر آن ها بر مواد غذایی در فصولی مثل پاییز و بهار دغدغه ای جدی به شمار میرود. معمولا در فصل مرطوب مورچه ها زیاد می شوند که گاهی خلاصی از دست آن ها سخت تر هم می گردد. یکی از معضلات اصلی هجوم مورچه ها به خانه به جز گزیدگی حمله آن ها به مواد غذایی است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

7 ترفند ساده برای دفع سریع مورچه

کافی است کمی خرده یا تکه های غذا روی زمین ریخته شده باشد و نتوانید بلافاصله آن ها را جمع کنید؛ آن وقت با هجوم مورچه ها روبرو می شوید. یا اگر مواد غذایی را همواره در ظروف در بسته نگهداری نکنید، با این مشکل رو به رو می شوید.از خانه را در مجله اینترنتی خبرنگاران بخوانید.

1. پوست مرکبات

برای رهایی سریع از دست مورچه ها می توان از پوست مرکبات هم استفاده کرد. پوست مرکبات و آب را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید و آن را در محل عبور مورچه ها اسپری کنید.

2. سرکه

معمولا بیشتر ما در خانه سرکه داریم. می توان با این ماده طبیعی مورچه ها را دفع کرد. بوی تند سرکه مورچه ها را فراری می دهد. برای این کار میزان برابر آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه ها اسپری کنید و چند روز این کار را تکرار کنید تا مورچه ای باقی نماند. بهتر است این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه و آشپزخانه تان بریزید که احتمال موجود مورچه در این قسمت ها بیشتر است.

3. آب لیمو

ترکیب آب و لیمو نیز برای نابودی مورچه ها مناسب است. میزان مساوی آب و آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید و در نقاط تردد مورچه ها اسپری کنید.

4.پوست خیار

مورچه ها نمی توانند طعم خیار را تحمل نمایند. استفاده از پوست خیار هم روشی بسیار ساده و راحت برای فراری دادن مورچه ها است. یک خیار را پوست بگیرید و پوست آن را در نقاطی که رد مورچه وجود دارد قرار دهید. حتما هر روز پوست خیارها را عوض کنید تا زمانی که اثری از این حشرات نباشد.

5. دارچین

دارچین به علت بوی تندی که دارد برای فراری دادن مورچه ها مناسب است. حدود نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با یاری یک دستمال تا چند روز روی نواحی رد مورچه بکشید. نعناع و فلفل سیاه از دیگر ادویه هایی هستند که می توانید برای فراری دادن مورچه ها از آن ها بهره ببرید.

6. آب و مایع ظرفشویی

ترکیب آب و صابون یا مایع ظرفشویی نیز برای دفع مورچه ها پاسخگو است. یک بطری اسپری را با کمی مایع ظرفشویی و آب گرم پر کنید و چند روز در نقاطی که مورچه ها در تردد هستند اسپری کنید.

7. جوش شیرین

شما می توانید با ریختن میزان کمی جوش شیرین در محل عبور مورچه ها از دست این حشرات خلاص شوید.

پیشنهاد مطالعه: سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 3669

به "7 روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش خانگی برای خلاصی از شر مورچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید