برپایی نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای ادای احترام به کتاب

به گزارش هدا بلاگ، خبرنگاران/سمنان معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و از هنرمندان و پژوهشگران شناخته شده استان سمنان از برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عنوان یک فرصت ویژه نام برد و تحول و توسعه را ناشی از احترام به کالای مهم فرهنگی کتاب ارزیابی کرد.

برپایی نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای ادای احترام به کتاب

ابوالفضل صادقی نژاد با اشاره به برپایی متفاوت نمایشگاه کتاب در یاداشتی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته ضمن دعوت از عموم مردم و خصوصا هم استانی ها برای شرکت در این نمایشگاه آورده است: یکم تا ششم بهمن، فرصت مغتنمی است تا مردم این استان به شکل عمومی و استادان و پژوهشگران به شکل خاص در باغستان اندیشه های مکتوب قدم بزنند و کتاب های مورد نظر خود را در این نمایشگاه انتخاب کنند.

انسان تنها موجود تفکرگرا است که وابسته به موهبت عقل و به موضوع تجارب هم نوعان در همواره تاریخ تلاش کرده تا بتواند زمینه های آسایه و راحت انسان را بیافریند و این تجربه ها باید بدوا، بیان شوند و اجرایی گردند و در صورت موفقیت به عنوان یک راهکار و یا رویکرد متعالی برای آیندگان تفسیر شود تا انسان در بازه کوتاه عمر هیچگاه یک مقوله را در دو نوبت مورد آزمون و خطا قرار ندهد.

بهترین شیوه در ماندگاری فرهنگ و اصالت باورهای معنوی و حتی مادی، وابسته به کتابت موضوع در قالب کتاب است که به عنوان عنصر شایسته فرهنگی این ظرفیت را دارد تا در حیطه تخصصی مطالعات افراد به عنوان شاخصه و راهبرد تعالی محیطی در همان زمان و وابسته به زمان در موقعیت های آینده، مورد مطالعه قرار گیرد تا بشریت به اعتبار دانش نهاده در کتب، قدرت داشته باشد تا با دقت بیشتر به سوی تعالی و پیشرفت گام بردارد.

کتاب، فرآیند بینابینی دانش و عمل است و توسعه علوم می تواند بر پایه آن طراحی و اجرا شود لذا کتاب نمی تواند فقط به عنوان یک مکتوب فرهنگ محور مورد توجه قرار گیرد بلکه باید تحول و توسعه را ناشی از احترام به او دانست.

هفته کتاب در حکم موزه ای باشکوه از رفتارشناسی در تمام حوزه های علمی و ادبی و هنر و صنعت و ... است که به راحتی می توان با استفاده از نیازهای تخصصی از تجارب نهفته در کتب بهره برد.

نمایشگاه کتاب، ویترین معلومات توسعه یافته طی یکسال اخیر است که علی رغم قیمت بالای کتاب هنوز هم مورد التفات ویژه اهالی فرهنگ به عنوان کتاب خوانان حرفه ای است و اساسا موسسات آموزشی نیز برای برخورداری از آخرین دستآوردهای علمی در پی ایجاد فرصتی به عنوان نمایشگاه هستند تا بدون فشار اقتصادی در سفر به مراکز نمایشگاهی کتاب، مورد درخواست خود را در نزدیکی محل سکونت خود پیدا کنند.

نمایشگاه کتاب با تجمیع مراکز انتشاراتی فرصتی را فراهم می کند تا همگان به راحتی بتوانند مطلوب خود را بیابند و در شرایط ایده آل از تخفیف های ارزشمند نیز برخوردار شوند.

یکم تا ششم بهمن ماه مقارن با روزهای خوب ایام فجر انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم است تا مردم استان به شکل عمومی و استادان و پژوهشگران به شکل خاص در باغستان اندیشه های مکتوب قدم بزنند و کتاب های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نمایشگاه، فرصت دیگری را هم فراهم می کند و آن حضور متصدیان نشر است که به راحتی می توانید؛ بخش عمده ای از اطلاعات کتاب را از ایشان دریافت کنید و اساسا اهمیت نمایشگاه به حضور مولفان و نویسندگان، می تواند رونق ویژه بگیرد.

مردم استان سمنان از نرخ سرانه خوبی در قیاس با معدل کشور از سطح کتاب خوانی برخوردارند و شرایط خاص فرهنگی این استان و اساسا استانی با ضریب حضور قریب به 20 درصد دانشجو و طلبه فرصتی است تا ارزش های کتاب، نمایان شود و عیار کتاب خوانی این استان مطرح باشد.

طرح نوینی را نگارنده به ذهن دارد که اگر محیطی در بازه زمانی مناسب فراهم شود تا عموم مردم قدرت داشته باشند در آن محیط به شکل کاملا فرهنگی، مجموعه ای از کتب خوانده شده خود را یا به عنوان نذر در اختیار دیگران قرار دهند و یا قدرت مبادله کتاب داشته باشند و یا اینکه با قیمت روزآمد کارشناسی و با حضور اهالی کتاب، خرید و فروش کنند زیرا شرایط اقتصادی ایجاب می کند تا زمینه های صرفه جویی نیز توسعه یابد.

از عموم مردم استان فرهیخته کشور و خصوصا استان سمنان می خواهم در فرصت ایجاد نمایشگاه ها برای ایجاد باور ذاتی در وجود فرزندان، حتما دردانه های خود را با رعایت اصول بهداشتی به همراه داشته باشند و حتی در بازدید از فرصت مجازی نمایشگاه کتاب هم حتما با همراهی فرزندان خود از نمایشکاه کتاب بازدید فرمایید تا عادت خوب کتاب یابی و کتاب خوانی گسترش یابد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2372

به "برپایی نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای ادای احترام به کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای ادای احترام به کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید