بلغارستان وابسته نظامی سفارت روسیه را عنصر نامطلوب نامید

به گزارش هدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در شهر صوفیه در صفحه فیسبوک خود نوشت: سفارت روسیه از وزارت خارجه بلغارستان نامه ای را دریافت کرد که در آن وابسته نظامی روسیه در صوفیا عنصر نامطلوب اعلام شده است.

بلغارستان وابسته نظامی سفارت روسیه را عنصر نامطلوب نامید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ساعاتی پیش نیز، سخنگوی کاخ کرملین از پاسخ مسکو به اقدامات غیر قابل قبول و برانگیزاننده بلغارستان و جمهوری چک اطلاع داد.

دیمیتری پسکوف با تاکید بر قطعی بودن پاسخ اقدامات اخیر دو کشور جمهوری چک و بلغارستان درباره اخراج کارکنان سفارت روسیه و مطرح کردن اتهامات گوناگون به مسکو گفت: ببینید، این (اقدامات) سنجیده نیستند… اولاً، اقدامات تلافی جویانه به جای خود محفوظ هستند، شما شاهد واکنش روسیه هستید؛ روسیه واکنش نشان خواهد داد. چنین اقدامات تحریک آمیز و اتهامات غیرقابل قبول، بی اساس و بی دلیل علیه روسیه بی پاسخ نخواهد ماند. در هر صورت، هرگونه اقدام روسیه در جهت منافع ما انجام خواهد شد.

این در حالی است که چندی پیش، وزیر امور خارجه جمهوری چک خاطرنشان کرد که همه 18 کارمند سفارت روسیه در پراگ باید ظرف 48 ساعت کشور را ترک نمایند. پراگ دیپلمات ها را به کار در سرویس های ویژه روسیه متهم نموده بود.

لازم به ذکر است، در پی بحران میان لهستان و روسیه و اخراج دیپلمات های روس از این کشور، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات هایش، در بیانیه ای خاطرنشان کرد، که پنج تن از کارمندان سفارت لهستان در روسیه عنصر نامطلوب هستند و باید خاک روسیه را ترک نمایند. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای به پنج کارمند سفارت لهستان خاطرنشان کرد، که آنها باید تا خاتمه روز پانزدهم ماه مه خاک روسیه را ترک نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2823

به "بلغارستان وابسته نظامی سفارت روسیه را عنصر نامطلوب نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلغارستان وابسته نظامی سفارت روسیه را عنصر نامطلوب نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید