جلالی سفیر ایران در مسکو: دعوت از مراجع مالی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو برای حضور در نمایشگاه اوراسیا

به گزارش هدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در مورد برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه به خوبی برگزار خواهد شد.

جلالی سفیر ایران در مسکو: دعوت از مراجع مالی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو برای حضور در نمایشگاه اوراسیا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در مصاحبه اختصاصی با رادیو روسی معاونت برون مرزی صداوسیما بیان کرد: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بیش از یک ماه است که دعوتنامه ها و اطلاعات مربوط به برگزاری نمایشگاه تخصصی اوراسیا در تهران را از مراجع کشورمان دریافت کردیم و برای مراجع مالی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو ارسال نمودیم.

به گفته جلالی، همچنین درروزهای آینده قرار است دعوتنامه های رسمی از طرف مقامات ذیربط دولتی ایران برای همتایان روسی ارسال گردد. سفیر ایران در مسکو، در مورد برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه به خوبی برگزار خواهد شد.

در حاشیه این نمایشگاه، همایش روسای اتاق های بازرگانی 5 کشور عضو اتحادیه مالی اوراسیا همراه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز برگزار خواهد شد. به گفته سفیر کشورمان در مسکو، دعوتنامه ای برای رئیس محترم اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برای شرکت در این نشست و نمایشگاه نیز ارسال شده است.

وی اضافه کرد که بر اساس قانون موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا، مطابق بند 2 ماده 3 این موافقتنامه هر کدام از کشورها از حقوق گمرکی ترجیحی از مبداء کشور خود برای کشور دیگری برخوردار هستند. بر این اساس تجار ما هم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از این کشورها از این حقوق گمرکی ترجیحی برخوردارند.

در مورد تعرفه های گمرکی جلالی بیان کرد که با توجه به درصد تخفیف ها و معافیت های گمرکی که بر کالاها اعمال می گردد، قیمت تمام شده کالاهای ایرانی در کشور مقصد می تواند کمتر باشد. لذا این می تواند سود مناسبی را عاید صادر نمایندگان ایرانی نماید.

متقابلا گمرک ایران هم تسهیلات خاصی را برای فعالان مالی حوزه اوراسیا در نظر گرفته است. برگزاری همایش پیش رو در حاشیه نمایشگاه اوراسیا با این هدف است که فعالان مالی ایران و کشورهای اوراسیا بیشتر نسبت به قواعد و قوانین آشنایی پیدا نمایند.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ 28 الی 31 اردیبهشت ماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و مالی و با حضور مقامات بخش های دولتی و خصوصی ایران و کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

به گفته علیرضا جعفری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، نشست های تخصصی و B2B همینطور اختصاص دو دفتر یکی در تهران و دیگری در مسکو و ارائه کلیه خدمات و مشاوره های تجاری به مدت یک سال ویژه شرکت نمایندگان، از مهمترین ویژگی های عملیاتی این نمایشگاه می باشد.

سازمان توسعه و تجارت ایران از کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت بعمل آورده است. سایت نمایشگاه به آدرس eurasia-expo.com می باشد و علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه در هر سطحی می توانند با ایمیل [email protected] تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2736

به "جلالی سفیر ایران در مسکو: دعوت از مراجع مالی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو برای حضور در نمایشگاه اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالی سفیر ایران در مسکو: دعوت از مراجع مالی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو برای حضور در نمایشگاه اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید