خبرنگاران ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکا از سومالی را صادر کرده است

به گزارش هدا بلاگ، تهران- خبرنگاران- وال استریت ژورنال دقایقی پیش گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا به پنتاگون دستور داده تا تقریبا تمام نیروهای ایالت متحده از سومالی خارج شوند.

خبرنگاران ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکا از سومالی را صادر کرده است

به گزارش خبرنگاران، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دستور خروج نیروهای ایالت متحده از سومالی در حالی صادر شده است که آنها برای 13 سال دراین کشور برای مبارزه با نیروهای وابسته به القاعده و الشباب حضور داشته اند.

براساس این گزارش تقریباً 700 سرباز آمریکایی مستقر در سومالی به پایگاه هایی در کنیا و جیبوتی منتقل می شوند و برای انجام مأموریت های ضدتروریستی کوچکتر علیه الشعباب و شبه نظامیان دولت اسلامی تنها یک گروه در سومالی خواهند ماند.

به گفته مقامات، انتظار می رود نیروهای آمریکایی تا اوایل سال آینده این کشور را ترک کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخلاف رییس سابق پنتاگون این تصمیم توسط کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا حمایت می شود.

خروج بیشتر نیروهای آمریکا در سومالی در حالی منتشر می شود که کاخ سفید در ماه گذشته دستور کاهش نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان را صادر کرد.

رابرات اوبرایان مشاور امنیت ملی آقای ترامپ در همین مورد گفت که براساس این دستور تا روز پانزدهم ژانویه (25 دی) 2021 تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به 2500 نفر کاهش می یابد.

اوبرایان گفت نیروهای باقیمانده به کار حفاظت از سفارت خانه ها آمریکا در عراق و افغانستان و سایر نهادهای آمریکایی فعال در این دو کشور مشغول خواهند شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه نمود: این سیاستی تازه نیست و رییس جمهوری آمریکا از زمانی که کار خود را آغاز کرده تعداد مورد نظرش را برای نیروهای آمریکایی مستقر در این دو کشور اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: hodablog.ir شناسه مطلب: 2081

به "خبرنگاران ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکا از سومالی را صادر کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ دستور خروج نیروهای آمریکا از سومالی را صادر کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید